coinex
otetmarket
propification.com

مدیر عامل تلگرام پاول دوروف دستگیر شد

دقایقی پیش خبر دستگیری مدیر عامل تلگرام، پاول دوروف در فضای مجازی منتشر شد. بر اساس اعلام کانال تلویزیونی TF۱ فرانسه دوروف در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس دستگیر شد.

آنطور که مشخص است دستور بازداشت مدیر عامل تلگرام از چندی پیش توسط مقامات قضایی صادر شده بود. براساس گزارش‌های منتشر شده، دوروف از جمهوری آذربایجان به فرانسه رفته بود که هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش توسط پلیس دستگیر شد.

رسانه فرانسوی TF1 به نقل از یک منبع نزدیک به پرونده دوروف در این باره توضیح داد:« او در سکوی خود اجازه داده جرم و جنایت زیادی انجام شود و برای جلوگیری از آنها هیچ کاری انجام نداد.»


بیشتر بخوانید:

این منبع همچنین عنوان کرد:«حکم بازداشت فقط در فرانسه معتبر بوده است. دوروف می‌دانست که در فرانسه احتمال بازداشت دارد، به همین خاطر کمتر در اروپا سفر می‌کرد و از کشورهایی که تلگرام در آنها تحت نظارت نیروهای امنیتی بود اجتناب می‌کرد.»

طبق اعلام TF1، انتشار پیام‌های رمزگذاری در «تلگرام» از علل اصلی شکایت مقامات اتحادیه اروپا به شمار می‌رود اما دلیل صدور حکم بازداشت برای دوروف از عدم همکاری وی با با نیروهای امنیتی فرانسه آغاز شد که او را در قاچاق مواد مخدر و جرایم سنگین دیگر نیز شریک می‌کند.

پس از انتشار خبر دستگیری مدیر عامل تلگرام پاول دوروف ، تن و نات‌کوین که به عنوان ارزهای تلگرامی شناخته می‌شوند، بین 15 تا 20 درصد سقوط کردند.

اندرو تیت، فعال رسانه‌ای آمریکایی در این باره نوشت:«مالک تلگرام بخاطر سانسور نکردن حقیقت دستگیر شد. آنها می‌خواهند همه اطلاعات را کنترل کنند.»

به هرحال هشتگ «دوروف را آزاد کنید» در شبکه های اجتماعی در حال ترند شدن است. طبق اعلام اسپوتنیک پاول دوروف قرار است امشب به وقت محلی با هدف محاکمه در روز یکشنبه به اتهامات متعدد در برابر قاضی تحقیق حاضر شود، باید دید نتیجه محاکمه بنیانگذار محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام رسان روسی چه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص دستگیری پاول دوروف چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر