coinex
otetmarket
propification.com

محکومیت پاول دوروف در فرانسه؛ بنیان‌گذار تلگرام با 20 سال زندان روبرو خواهد شد؟

پاول دوروف، بنیان‌گذار و مالک اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب تلگرام، در فرانسه بازداشت شده و با اتهامات مختلفی مواجه است. در صورت محکومیت پاول دوروف احتمالا به 20 سال زندان محکوم شود.

بر اساس گزارش‌های متعدد، دوروف به اتهاماتی از جمله ترویج فعالیت‌های مجرمانه از طریق تلگرام، که حدود 900 میلیون کاربر فعال دارد، بازداشت شده است.

بازداشت دوروف توسط دفتر مبارزه با تقلب فرانسه در فرودگاه «لو بورژه» خارج از پاریس و بلافاصله پس از خروج از جت خصوصی‌اش صورت گرفت. این دستگیری بر اساس حکم بازداشتی بود که توسط پلیس ملی قضایی فرانسه به عنوان بخشی از یک تحقیقات مقدماتی صادر شده بود.


بیشتر بخوانید:


اثبات اتهامات و محکومیت پاول دوروف چه عواقبی خواهد داشت؟

انتظار می‌رود دوروف در روز یکشنبه در دادگاه حاضر شود و در صورت اثبات اتهامات، ممکن است تا 20 سال زندان محکوم شود.

تلگرام تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است. سفارت روسیه در فرانسه نیز در حال اتخاذ “اقدامات فوری” برای روشن کردن این وضعیت است.

پست ianslive در خصوص محکومیت پاول دوروف در شبکه اجتماعی ایکس
پست ianslive در خصوص محکومیت پاول دوروف در شبکه اجتماعی ایکس

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام کیست؟

بر اساس گزارش‌ها، پس از ترک روسیه، دوروف با اهدای 250 هزار دلار به «بنیاد تنوع‌سازی صنعت شکر» در کشور سنت کیتس و نویس، تابعیت این کشور را نیز به دست آورد و همچنین 300 میلیون دلار نقدینگی در بانک‌های سوئیس ذخیره کرد. این اقدامات به او این امکان را داد تا بر روی ایجاد شرکت جدید خود، یعنی تلگرام، تمرکز کند.

این میلیاردر روسی‌الاصل که هم‌اکنون در دبی زندگی می‌کند و دارای تابعیت دوگانه فرانسه و امارات متحده عربی است، در سال 2014 پس از امتناع از اجرای دستور دولت روسیه برای مسدود کردن جوامع مخالف در شبکه اجتماعی «وی‌کانتکته» (VKontakte) که خود تأسیس کرده بود، روسیه را ترک کرد.

پاول دوروف با دارایی‌ای بالغ بر 15.5 میلیارد دلار، تا تاریخ 25 اوت 2024، به عنوان 120مین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شد. او در سال 2022 توسط مجله فوربز به عنوان ثروتمندترین مهاجر در امارات معرفی شد.

در ژانویه 2018، دوروف اعلام کرد که به منظور بهره‌برداری مالی از موفقیت روزافزون تلگرام، ارز دیجیتال «گرام» (Gram) و پلتفرم «تون» (TON) را راه‌اندازی می‌کند که از سرمایه‌گذاران حدود 1.7 میلیارد دلار جذب کرد. با این حال، فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال او توسط نهادهای نظارتی آمریکا متوقف شد. همچنین در سال 2018، روسیه سعی کرد تلگرام را مسدود کند، زیرا این شرکت حاضر به همکاری با سرویس‌های امنیتی روسیه نشد.

پاول دوروف و برادرش نیکولای، تلگرام را در سال 2013 تأسیس کردند. این پیام‌رسان اکنون حدود 900 میلیون کاربر فعال دارد. تلگرام امکان ارسال پیام‌های رمزگذاری‌شده از مبدا تا مقصد را فراهم می‌کند و کاربران می‌توانند «کانال‌ها»یی برای انتشار سریع اطلاعات به دنبال‌کنندگان ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:

منبع: ianslive

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر