coinex
otetmarket
propification.com

بازداشت دوروف باعث افزایش دانلود تلگرام شد؛ کنجکاوی یا حمایت از ایده‌های دوروف درباره آزادی بیان؟

بنظر می‌رسد دستگیری پاول دوروف، کارآفرین موفق روسی باعث افزایش دانلود تلگرام شده است. به طور کلی دوروف به اتهام عدم نظارت کافی بر محتوای منتشر شده بر روی اپلیکیشن تلگرام صورت گرفته است.

روز شنبه، دوروف به اتهام اجازه دادن به فعالیت‌های غیرقانونی در این شبکه اجتماعی، از جمله ناتوانی در نظارت بر پیام‌ها به‌طور کافی، خصوصاً در زمینه‌های قاچاق مواد مخدر، پول‌شویی و توزیع محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان (CSAM)، در فرانسه بازداشت شد.

با وجود نگرانی‌ها درباره محتوای این اپلیکیشن، این اقدام دولت فرانسه باعث افزایش دانلود تلگرام شده و پلتفرم را به رتبه دوم در بخش شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اپ استور ایالات متحده رسیده است. دانلودهای جهانی این اپلیکیشن در سیستم عامل iOS نیز تاکنون 4٪ افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید:


افزایش دانلود تلگرام در پی بازداشت پاول دوروف

این افزایش بلافاصله پس از بازداشت دوروف رخ نداد؛ ممکن است این امر به این دلیل باشد که بسیاری از مردم فقط زمانی از خبر بازداشت او مطلع شدند که به مرور تیترهای خبری آخر هفته پرداختند، یا اینکه منابع اطلاعاتی فروشگاه‌های اپ، با کمی تأخیر این تغییرات را ثبت کرده‌اند.

شرکت تحلیل اطلاعات اپلیکیشن Appfigures گزارش داده که تلگرام تا ساعت 3 صبح روز دوشنبه به وقت شرقی آمریکا به رتبه دوم در بخش شبکه‌های اجتماعی اپ استور ایالات متحده نرسیده بود، که نشان می‌دهد افزایش محبوبیت این اپلیکیشن تازه آغاز شده است. این افزایش دانلود تلگرام ممکن است کوتاه‌مدت باشد؛ به‌طور مثال، در زمان انتشار این خبر، اپلیکیشن تلگرام در ایالات متحده به رتبه سوم در بخش شبکه‌های اجتماعی سقوط کرده بود.

بازداشت پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرانسه، تأثیر محسوسی بر محبوبیت و رتبه‌بندی این اپلیکیشن داشته است

با این حال، در فرانسه، جایی که دوروف بازداشت شد، تلگرام به رتبه اول در بخش شبکه‌های اجتماعی اپ استور رسید و همچنین در رتبه‌بندی کلی اپلیکیشن‌ها (به استثنای بازی‌ها) به رتبه سوم صعود کرد. در جدول برترین اپلیکیشن‌ها (بدون در نظر گرفتن بازی‌ها)، تلگرام از رتبه 18 در ایالات متحده به رتبه 8 رسید، که این افزایش 10 رتبه‌ای از روز جمعه تا کنون بالاترین رتبه‌ای است که تلگرام از اول ژانویه 2023 در این کشور داشته است.

افزایش دانلود تلگرام در پی بازداشت پاول دوروف
افزایش دانلود تلگرام

به‌طور کلی، رتبه‌بندی‌های اپ استور اپل ترکیبی از عواملی مانند تعداد نصب‌ها و سرعت دانلود اپلیکیشن‌ها را منعکس می‌کند.

با این حال، به نظر می‌رسد این گفته که “هر خبری، خبر خوبی است” ( یا همان تبلیغ بد وجود ندارد)  حداقل در مورد دیده شدن تلگرام در اپ استور صحت دارد. با دانلود اپلیکیشن توسط کاربران به دلیل کنجکاوی یا حتی حمایت از ایده‌های دوروف درباره “آزادی بیان”، رتبه تلگرام شروع به صعود کرد.

بر اساس تحلیلی جداگانه که توسط شرکت تحلیل بازار Sensor Tower ارائه شده است، دانلودهای جهانی تلگرام در iOS تا روز یکشنبه ۴٪ افزایش روزانه داشته است.

روز دوشنبه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کرد که بازداشت دوروف به دلیل “تحقیقات قضایی جاری” بوده و تصمیم نهایی بر عهده قضات است. او همچنین تأکید کرد که این بازداشت “به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی” نیست.

بیشتر بخوانید:

منبع: techcrunch

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر