coinex
otetmarket
propification.com

خرید و فروش خودرو در فضای مجازی امکان پذیر شد

با همکاری بین 5 نهاد کشور، خرید و فروش خودرو در فضای مجازی اجرایی شد. براین اساس فروشنده و خریدار امکان معامله خودرو در سکوهای اینترنتی را خواهند داشت.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خبری گفت که با همکاری بین 5 نهاد کشوری، امکان خرید و فروش خودرو در فضای مجازی محقق شد. بدینوسله فروشنده و خریدار می‌توانند معامله خود را از طریق سکوهای اینترنتی انجام دهند. البته پیش‌تر هم در خصوص انجام معاملات خودرو در سکوهای اینترنتی صحبت‌هایی شده بود، اما خبری از اجرای این طرح نبود. فی‌الحال این امکان برای همه بوجود آمده و همه می‌توانند معاملات خودرویی خود را به پلتفرم‌های اینترنتی واگذار کنند. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو رسماً اعلام شد [+ مهلت واریز وجه]

خرید و فروش خودرو در فضای مجازی اجرایی شد

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) امروز در نشست خبری دستاوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در این خصوص بیان کرد: «با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونت راهبردی قوه قضاییه، بخش خصوصی و فراجا، خرید و فروش الکترونیکی خودرو در بستر سکوهای بخش خصوصی امکان‌پذیر شد.»

وی افزود:

«مرکز تتا 2 اقدام قابل توجه رونمایی می‌شود که برای هر کدام بیشتر از 1 سال زمان صرف شده است؛ یکی از آنها سامانه معاملات خودرو در سکوی بخش خصوصی و دیگری رونمایی از امکان برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه ‌قضاییه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است.»

کلاهدوزان بیان کرد: «بحث معاملات تجاری کشور در حوزه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد و یکی از آنها مربوط به خودرو است. تجارت الکترونیکی برای این حوزه ظرفیت اعتماد و شفاف‌سازی را ایجاد می‌کند.»

خرید و فروش خودرو در فضای مجازی اجرایی شد

رئیس مرکز تتا توضیح داد:

«در این بخش کار فشرده‌ای شروع شد که همکاران فراجا و معاونت راهبردی قوه قضاییه همکاری خوبی در این بخش داشتند. حاصل این جلسات پاییز سال گذشته به دست آمد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس شیوه‌نامه‌ای که تدوین شده بود، فراخوانی را منتشر کرد. 9 شرکت خصوصی تقاضای خود را اعلام کردند که 2 شرکت تست‌های اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.»

وی افزود: «این سکوها قرار نیست انحصاری باشند، بلکه شرکت‌های که در این حوزه کار می‌کنند رویکرد بخش خصوصی را دارند و مردم می‌توانند انتخاب کنند که به شکل سنتی کار خود را پیش ببرند یا به شکل دیجیتال و امروزی.»

امین کلاهدوزان درخصوص شیوه کارکرد این سامانه گفت:

«یکی از این سامانه‌ها در واقع بستری برای ایجاد یک قولنامه الکترونیکی خودرو است. در این سامانه خریدار و فروشنده پس از ثبت معامله خود، کدی از فراجا دریافت می‌کنند که معامله را امن می‌کند و این سامانه اکنون آماده بهره‌برداری است. امیدوارم به زودی شاهد فعالیت سکوهای جدید در حوزه بازار الکترونیکی خرید و فروش الکترونیک خودرو باشیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد انجام معاملان خودرو در پلتفرم‌های اینترنتی کشور چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر