coinex
otetmarket
propification.com

بازگشایی سامانه خودروهای وارداتی جانبازان به تعویق افتاد [+ جزئیات]

امروز سامانه خودروهای وارداتی جانبازان بازگشایی شد تا به واسطه آن افرادی که پیش‌تر از طرح انصراف داده، دوباره بتوانند شرکت کنند.

هدف از بازگشایی سامانه خودروهای وارداتی جانبازان ، انتخاب دوباره خودرو ویژه جانبازانی است که در دوره قبل ثبت‌نام و سپس انصراف داده‌اند. پیش‌تر اعلام شد که جانبازان بالای 50 درصد می‌توانند به صورت اختیاری یا از طریق شرکت‌های واردکننده، خودرو وارد کشور کنند.

باوجود اینکه انجام انفرادی این کار مستلزم اتلاف وقت، انرژی و هزینه است و همچنین دردسرهای بسیاری بر سر راه وجود دارد، اکثریت جانبازان تصمیم گرفتند که روند واردات را به شرکت‌های واردکننده بسپارند. به تازگی چند شرکت به جمع شرکت‌های پیشین اضافه شده و جانبازارن انصرافی می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

به‌روزرسانی خبر: از امروز جانبازان بالای 50 درصد می‌توانند 5 اولویت انتخابی را در سامانه اختصاصی خودروهای وارداتی جانبازان ثبت کنند. در ادامه مطلب مواردی را معرفی می‌کنیم که جانبازارن باید به آنها توجه داشته باشند.

به‌روزرسانی دوم: با وجود اینکه از امروز صبح قرار بود سامانه ذکر شده برای انتخاب اولویت‌های جانبازارن بازگشایی شود، حال خبر رسیده که زمان بازگشایی سامانه مخصوص خودروهای وارداتی جانبازارن تغییر کرده است.


بیشتر بخوانید:


سامانه خودروهای وارداتی جانبازان بازگشایی شد

30 مرداد 1403 سازمان توسعه تجارت از امکان ثبت و انتخاب خودروهای وارداتی برای جانبازارن بالای 50 درصدی که نخست در طرح واردات ثبت‌نام کرده، انصراف داده و مجدداً تصمیم به ثبت‌نام گرفته‌اند خبر داد. این سازمان در اطلاعیه خود گفته بود که از اوایل شهریورماه سامانه خودروهای واداتی جانبازارن را بازگشایی می‌کند و جانبازان بالای 50 درصد می‌توانند 5 اولویت واردات انتخاب کنند.

سامانه خودروهای وارداتی جانبازان بازگشایی شد

طبق وعده این سازمان، ابتدا قرار بود امروز پنجشنبه، 8 شهوریور 1403 سامانه مذکور بازگشایی شود تا جانبازارن مشمول بتوانند در 10 روز اولویت‌های خود را انتخاب کنند.

به نقل از تجارت نیوز؛ زمان بازگشایی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی جانبازارن به دوشنبه، 12 شهریور 1403 موکول شده است. با این حساب مهلت 10 روزه انتخاب اولویت جانبازان از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

سامانه خودروهای وارداتی جانبازان
سامانه خودروهای وارداتی جانبازان

نکات ضروری برای تصمیم‌گیری از طرف جانبازان مشمول

در اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی جانبازان، 7 نکته ضروری ذکر شده که لازم است جانبازان به آنها توجه داشته باشند. این 7 نکته موارد زیر را شامل می‌شوند:

  1. سامانه یکپارچه از امروز (پنجشنبه، 8 شهریور 1403) برای جانبازان بازگشایی شده و به مدت ۱۰ روز کاری فعال خواهد بود.
  2. برای مشمولان واردات خودرو 5 اولویت انتخاب خودرو در نظر گرفته شده است.
  3. با توجه به محدودیت در کف و سقف تعداد برخی از خودروها، در صورت عدم انتخاب اولویت‌های خودرو موضوع تخصیص خودرو به صورت سیستمی صورت خواهد پذیرفت.
  4. ارزش خودروهای انتخابی معادل ارزش FOB است.
  5. بدیهی‌ست پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه، انتخاب و تخصیص خودرو به مدت 3 روز براساس محدودیت‌های تولید و تأمین برخی از انواع خودروها، یکی از اولویت‌های انتخابی تخصیص داده شده و جزئیات سفارش برای جانبازان قابل رویت خواهد بود.
  6. با توجه به مفاد بند ۵ اطلاعیه چنانچه انتخاب سیستمی اولویت‌ها مورد رضایت جانبازان نباشد، در این صورت جانبازان می‌توانند از طرح واردات توسط شرکت‌ها انصراف داده و گزینه واردات توسط شخص حقیقی (شخص جانباز) را انتخاب کنند.
  7. مشمولان این طرح، پس از انتخاب و تخصیص خودرو جهت عقد قرارداد و ادامه فرآیند ثبت سفارش به شرکت‌های واردکننده معرفی می‌شوند.

قابل ذکر است، کلیه ثبت‌نام‌های قبلی صورت پذیرفته کن‌لم‌یکن و این مرحله ملاک اصلی ثبت‌نام و انتخاب خودرو است، بنابر این مجدداً تاکید می‌شود جانبازان مشمول که تمایل به واردات خودرو از سوی شرکت‌های واردکننده را دارند در این مرحله حتماً بایستی نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص بازگشایی سامانه واردات خودروهای جانبازارن و امکان واردات فردی خودرو توسط این افراد چیست؟ چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر