coinex
otetmarket
propification.com

آغاز تولید ال 90 ایرانی ؛ پروژه P90 یا کادیلا به بار نشست

تولید ال 90 ایرانی بالاخره توسط پارس خودرو آغاز شد. این خودرو که به نام‌های کادیلا و P90 نیز شناخته شده است، بارها از سمت رسانه‌های خارجی مورد تمسخر قرار گرفته است.

اگر پیگیر اخبار حوزه خودرو هستید، حتماً می‌دانید که سایپا و پارس خودرو سال گذشته پروژه‌ای تحت عنوان «P90» را آغاز کردند که بعدها عنوان کادیلا را به آن اعطا و سپس نام ال نود ایرانی برای او برگزیده شد. با این حال حتی امروز هم نمی‌دانیم که نام اصلی و نهایی جدیدترین سدان پارس خودرو چیست.

ماه‌هاست که منتظر تولید ال 90 ایرانی هستیم و مشخص نبود که چرا تولید این خودرو اینقدر به درازا کشیده شد. حال طبق اعلام روابط عمومی پارس خودرو، تولید کادیلا آغاز شده است. با این خبر دیر یا زود طرح‌ فروش کادیلا نیز منتشر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 10 شهریور 1403

تولید ال 90 ایرانی در کارخانه پارس خودرو آغاز شد

روابط عمومی پارس خودرو از آغاز تولید آزمایشی ال 90 ایرانیزه شده خبر داد و گفت:

«ال 90 ایرانیزه شده برای نخستین‌بار وارد فاز تولید اولیه و آزمایشی در خط تولید پارس‌خودرو شده و پس از طی مراحل فنی و انجام تست‌های نهایی، عرضه آن به بازار آغاز خواهد شد.»

تولید ال 90 ایرانی در کارخانه پارس خودرو آغاز شد

این خودرو همانطور که می‌دانید براساس پلتفرم خودرو تندر 90 یا همان L90 که تا چند سال پیش توسط پارس خودرو مونتاژ می‌شد، ساخته شده است. البته که در بحث پیشرانه و امکانات و مشخصات اصلاً با ال 90 قابل قیاس نیست و نمی‌تواند به توانایی‌های این خودرو فرانسوی برسد، اما ممکن است فروش خوبی را تجربه کند.

حداکثر راندمان موتور ME16 در شاهین پلاس اتوماتیک، معادل ١١١ اسب‌بخار قدرت و ١۵٠ نیوتن‌متر گشتاور است. بنابراین اعدادی مشابه با همین راندمان را در ال ٩٠ ایرانیزه نیز خواهیم دید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص L90 ایرانی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر