coinex
otetmarket
propification.com

پلتفرم ایکس در برزیل مسدود شد؛ دادگاه از اپل خواست آن را از اپ استور حذف کند

بر اساس گزارش بلومبرگ، روز جمعه دادگاه عالی برزیل شکایت چند ماهه‌ای را که علیه ایلان ماسک و پلتفرم ایکس ، مطرح شده بود و مربوط به مدیریت محتوا بود، به نتیجه رساند و دستور به یک تعلیق سراسری و فوری این پلتفرم در برزیل داد.

دادگاه همچنین اعلام کرد که هر کسی که تلاش کند با استفاده از VPN به پلتفرم «ایکس» دسترسی یابد، روزانه با جریمه‌ای معادل 50000 رئال (تقریبا 8900 دلار) مواجه خواهد شد، هرچند نحوه اجرای این حکم هنوز مشخص نیست.

اوایل این ماه، شرکت «ایکس» در اعتراض به دستورات دادگاه مبنی بر حذف حساب‌هایی که به گفته دادگاه اطلاعات نادرست منتشر می‌کردند، فعالیت‌های خود را در برزیل متوقف کرد. در آن زمان شرکت اعلام کرد که دادستان کل دادگاه عالی برزیل، الکساندر د مورائس، تهدید کرده که در صورت عدم پیروی از دستورات سانسور او، نماینده قانونی آن‌ها در برزیل را بازداشت خواهد کرد. مورائس اوایل این هفته هشدار داد که اگر شرکت «ایکس» نماینده قانونی خود را در کشور معرفی نکند، خدمات این پلتفرم را در برزیل ممنوع خواهد کرد.

تیم امور جهانی شرکت «ایکس» در روز جمعه در توییتی اعلام کرد: «به زودی انتظار داریم که قاضی الکساندر د مورائس دستور به توقف فعالیت «ایکس» در برزیل بدهد، تنها به این دلیل که ما از دستورات غیرقانونی او برای سانسور مخالفان سیاسی وی تبعیت نمی‌کنیم.»

این پلتفرم اعلام کرده است که در روزهای آینده خواسته‌های دادگاه عالی برزیل را منتشر خواهد کرد و از اجرای دستورات آن امتناع خواهد ورزید.


بیشتر بخوانید:


درخواست حذف پلتفرم ایکس از اپ و گوگل استور

با اعلام ممنوعیت، دادگاه برزیل درخواست کرد که تمامی ارائه‌دهندگان اینترنت به‌طور فوری دسترسی به پلتفرم «ایکس» را در این کشور قطع کنند. همچنین از شرکت‌های اپل و گوگل درخواست شده که اپلیکیشن «ایکس» را از اپ استور و گوگل پلی حذف کنند.

در حالی که دسترسی به پلتفرم ایکس در برزیل متوقف شده، اما اپلیکیشن همچنان در اپ استور اپل در دسترس است که به کاربرانی که از VPN استفاده می‌کنند اجازه دسترسی عادی را می‌دهد. اپل هنوز نظری درباره پیروی از حکم دادگاه برزیل ارائه نداده است، اما برای کسانی که از این احکام پیروی نکنند جریمه‌ای معادل 9000 دلار روزانه تعیین شده است.

پلتفرم ایکس در برزیل مسدود شد؛ دادگاه از اپل خواست آن را از اپ استور حذف کند

اوایل امسال، اپل بعد از درخواست دولت چین، اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و Threads را از اپ استور چین حذف کرد. این شرکت همچنین وب‌سایتی را برای جزئیات حذف اپلیکیشن‌ها به‌دلیل نقض قوانین فراهم کرده است.

در مورد وضعیت برزیل، شایعات حاکی از آن است که ایلان ماسک در حال مذاکره با دولت محلی برای بازگشت «ایکس» به این کشور است. اقدامات امروز موجب شده تا بسیاری از کاربران برزیلی به ایجاد حساب‌ کاربری در سایر شبکه‌های میکروبلاگینگ مانند Mastodon، Bluesky و Threads روی آورند.

بیشتر بخوانید:

منابع: techcrunch و 9to5mac

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر