coinex
otetmarket
propification.com

سلطه هواوی بر سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه دوم 2024

داستان به‌گونه‌ای پیش نمی‌رود که انتظار می‌رفت. با وجود تحریم‌های آمریکا، هواوی باید به سختی به بقا ادامه می‌داد، چه برسد به تسلط بر بازار. اما طبق داده‌های جمع‌آوری شده توسط TechInsights، هواوی در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی بازار گوشی‌های تاشو است و این نشان‌ از شکست تحریم‌های آمریکا دارد.

هواوی در سه‌ماهه دوم سال 2024 رشد سالانه 229 درصدی داشته و توانسته سامسونگ را به عنوان رهبر بازار گوشی‌های تاشو پشت سر بگذارد. این غول چینی در حالی به این موفقیت دست یافت که پس از تحریم‌های آمریکا، بازار خود را به شدت از دست داده و به زور در بازار باقی مانده بود. احتمالاً منطقه آسیا-اقیانوسیه بزرگترین عامل رشد بازار گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه دوم 2024 بوده است.


بیشتر بخوانید:


افت سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو

سامسونگ به مقام دوم سقوط کرده و تنها به رشد متوسط 5 درصدی دست یافته که بسیار کمتر از نرخ رشد بازار است که 85 درصد بوده است. این غول کره‌ای همچنان در بازارهای پرمنفعتی همچون آمریکای شمالی جایگاه خود را حفظ کرده، اما آمارها نشان می‌دهند که تقاضا برای دستگاه‌های تاشو این شرکت در حال کاهش است. طبق اطلاعات در دسترس، دستگاه‌های جدید سامسونگ مانند Galaxy Z Fold 6 و Flip 6 فروش چندانی نداشته‌اند.

انتظار نمی‌رود که وضعیت سامسونگ در سه‌ماهه سوم بهبود یابد. بعد از پنج سال تسلط، سامسونگ در حفظ جایگاه خود با مشکلات زیادی روبه‌رو است و با این روند، ممکن است توسط شرکت‌هایی مانند Transsion Holdings و Honor که به ترتیب در رتبه‌های چهارم و هفتم قرار دارند و با سرعت بیشتری در حال رشد هستند، پشت سر گذاشته شود.

افت سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو

رشد سایر رقبای سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو

Transsion با نرخ رشد چشمگیر 3150 درصدی برجسته شده است. آنر نیز با رشد 423 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. در این میان، ویوو در سه‌ماهه دوم 202 مقام سوم را به خود اختصاص داده، اما با وجود رشد 83 درصدی، کمی از سهم بازار خود را از دست داده است.

سلطه گوشی‌های کتابی

گوشی‌های تاشوی به سبک کتابی همچنان محبوب‌ترین نوع در میان مشتریان هستند و هواوی در این دسته‌بندی تسلط دارد. سامسونگ در زمینه بیشترین تعداد گوشی‌های تاشوی کوچک‌تر (Flip) که به بازار عرضه شده‌اند، موفقیتی کوچک کسب کرده است.

این تحولات نشان می‌دهند که رقابت در بازار گوشی‌های تاشو روز به روز شدیدتر می‌شود و هر کدام از شرکت‌های بزرگ و نوپا در تلاش هستند تا جایگاه خود را حفظ یا ارتقاء دهند. منتظر اطلاعات و تحولات بعدی خواهیم بود تا ببینیم کدام‌یک از شرکت‌ها می‌توانند این رقابت را به نفع خود به پایان برسانند.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر