coinex
otetmarket
propification.com

تکنولوژی های اختصاصی دوربین داهوا را بشناسید

انسان‌ها همواره تلاش کرده‌اند تا علم و تکنولوژی را به خدمت خود درآورند تا از آن‌ها برای آسان‌تر شدن زندگی استفاده کنند. پیشرفت‌هایی که از ابتدای حیات بشر تا کنون رخ داده‌اند، هر یک به نوعی مشکلی را رفع کرده و آسایش و راحتی را به انسان هدیه کرده‌اند. این موضوع به‌خصوص در چند سال اخیر که انواع و اقسام تکنولوژی‌ها ظهور کرده‌اند، بیشتر به چشم می‌خورد. کمپانی «داهوا» یک برند جهانی معروف است که بیشتر در حوزه تولید دوربین مداربسته فعالیت می‌کند. این برند از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌گیرد تا بهترین محصولات الکترونیکی را با ویژگی‌های خارق‌العاده ارائه کند. در این مقاله قصد داریم کمی به دوربین داهوا بپردازیم و شما را با تکنولوژی‌های به‌کاررفته در آن آشنا کنیم. همراه ما باشید.

معرفی برند داهوا و پیشینه فعالیت آن

برند داهوا یک نام معتبر در حوزه سیستم‌های امنیتی به حساب می‌آید که به گوش افراد از سراسر دنیا آشناست. این برند جهانی به سبب ارائه بهترین محصولات، همواره در رتبه اول تولید سیستم‌های امنیتی قرار می‌گیرد و هر کسی که بخواهد پیشرفته‌ترین سیستم‌ها را در اختیار داشته باشد، قطعا برند داهوا انتخاب اول و آخر اوست.

کمپانی داهوا در سال ۲۰۰۱ در کشور چین فعالیت خود را آغاز کرد. برخلاف دیدگاه بسیاری از ما که برندهای چینی را بی‌کیفیت و غیراستاندارد می‌دانیم، بسیاری از کمپانی‌ها در این کشور، درجه یک هستند و محصولات بی‌نقصی را تولید می‌کنند. داهوا هم یکی از همین برندهاست که خود را به بازار جهانی اثبات کرده است. درحال‌حاضر نمایندگی‌های داهوا در بیش‌از ۱۸۰ کشور دنیا فعالیت می‌کنند و بیش‌از ۲۳۰۰۰ کارمند نیز در این شرکت‌ها مشغول به‌کارند.

چیزی که همواره داهوا را در فهرست برترین تولیدکنندگان سیستم‌های امنیتی و نظارت تصویری نگه می‌دارد، تحقیقات گسترده در این زمینه است. کمپانی داهوا همواره بخشی از درآمد خود را به تحقیقات در دنیای تکنولوژی‌های مدرن اختصاص می‌دهد تا بتواند از جدیدترین فناوری‌ها برای محصولات خود استفاده کند. به همین خاطر است که اکثر تولیدات این شرکت، از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره‌مندند. داهوا در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان دومین شرکت برتر از نظر سهم بازار نظارت تصویری معرفی شد.

مهم‌ترین تولیدات برند داهوا کدام‌اند؟

اغلب ما دوربین داهوا را به‌عنوان محصول اصلی این برند می‌شناسیم؛ اما خوب است بدانید که این برند تولیدات دیگری نیز دارد که از کیفیت فوق‌العاده بالایی بهره‌مندند و می‌توانید تا سال‌ها از آن‌ها استفاده کنید. این محصولات که اغلب در حیطه نظارت تصویری طراحی و ساخته شده‌اند، می‌توانند در حفظ امنیت و برقراری آرامش در محیط نقش ویژه‌ای داشته باشند. در ادامه علاوه‌بر دوربین داهوا، برخی از مهم‌ترین تولیدات این برند را با هم مرور خواهیم کرد.

آیفون تصویری

آیفون تصویری را می‌توان پراستفاده‌ترین محصول داهوا دانست که توسط عموم مردم استفاده می‌شود. شما ممکن است در خانه یا محل کار خود نیازی به دوربین داهوا نداشته باشید؛ اما قطعا به یک آیفون تصویری باکیفیت نیاز خواهید داشت. آیفون‌های تصویری می‌توانند امنیت را تا حدودی بالا ببرند و کار را برای شما راحت کنند. با استفاده از این ابزارهای الکترونیکی، به راحتی می‌توانید افراد را ببینید و صدایشان را بشنوید.

وجه تمایز آیفون تصویری داهوا در مقایسه با سایر برندها، استفاده از تکنولوژی SIP است. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان ارتباطی میان انواع دستگاه‌های هوشمند مثل دوربین مداربسته و اپلیکیشن‌های موبایلی برقرار کرد. به این ترتیت، ارتباط صوتی و تصویری مؤثری برای افزایش سطح امنیت ایجاد خواهد شد.

زنگ هشدار و قفل هوشمند

قفل هوشمند یکی از کاربردی‌ترین اجزای خانه هوشمند به حساب می‌آید که امنیت خانه و محل کارتان را تا حدود زیادی تأمین خواهد کرد. این قفل‌ها اغلب با برق و باتری کار می‌کنند و ویژگی منحصربه‌فرد آن‌ها، امکان اتصال به دستگاه‌های هوشمند مثل موبایل است. با استفاده از این قفل‌ها به‌راحتی می‌توانید از هرجایی که هستید، باز یا بسته بودن درها را بررسی کرده و تغییرات لازم را اعمال کنید. قفل هوشمند می‌تواند یکی از نخستین تجهیزاتی باشد که برای هوشمندسازی خانه‌تان می‌خرید. علاوه‌بر قفل، داهوا انواع زنگ هشدار هوشمند را نیز تولید می‌کند. این زنگ‌ها روی دستگاه‌های مختلف نصب می‌شوند تا شما را از وقایع مختلف، آگاه سازند.

سیستم‌های ساختمان هوشمند

این روزها هوشمندسازی ساختمان‌ها یکی از لوکس‌ترین و کاربردی‌ترین کارهایی است که افراد انجام می‌دهند. با استفاده از ابزارهای هوشمندسازی سازه می‌توانید امنیت را به بالاترین سطح برسانید و از سوی دیگر، رفاه و آسایش مطلوبی را نیز تجربه کنید. این ابزارها در هر گوشه از خانه که فکرش را بکنید کاربرد دارند. به‌عنوان مثال، می‌توانید نورپردازی خانه را به‌صورت هوشمند اجرا کنید و حتی سیستم سرمایش و گرمایش را از راه دور یا با استفاده از دستورات مشخص، کنترل کنید. داهوا یکی از نخستین شرکت‌هایی است که تولید تجهیزات خانه هوشمند را آغاز کرده و بهترین‌ها را در این حیطه، تولید می‌کند.

دوربین مدار بسته

دوربین داهوا را می‌توان محبوب‌ترین محصول این شرکت در سراسر دنیا دانست. هیچ یک از تولیدات داهوا به اندازه دوربین‌های مداربسته آن محبوب نیستند. این دوربین‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند هستند و می‌توانید به کمک آن‌ها، تسلط بی‌نظیری بر محیط داشته باشید. فرقی نمی‌کند می‌خواهید در محیط اطراف خانه دوربین نصب کنید یا برای محل کارتان قصد خرید این دوربین‌ها را دارید؛ در هر حالت داهوا بهترین پیشنهاد برای شماست.

این برند معتبر از تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کند که علاوه‌بر امکان ضبط تصویر، امکان ضبط صدای محیط را نیز برایتان فراهم می‌کند. از سوی دیگر دوربین‌های داهوا امکان اتصال به دستگاه‌های هوشمند نظیر کامپیوتر و موبایل را دارند. به همین خاطر می‌توانید هر کجا که هستید، به راحتی بر محیط نظارت داشته باشید و امنیت را تأمین کنید. خوشبختانه داهوا از نظر تنوع نیز حرف‌ها برای گفتن دارد و هر نوع دوربینی که مدنظر شما باشد را تولید می‌کند.

نرم‌افزارهای انتقال تصویر

همان‌طور که گفتیم، دوربین‌های داهوا این امکان را برایتان فراهم می‌کنند که تصویر را روی یک دستگاه هوشمند نظیر موبایل مشاهده کنید. این قابلیت در صورتی فعال خواهد شد که یک نرم‌افزار، ارتباط میان دوربین داهوا و موبایل را فراهم کند. کمپانی dahua برای آن که این قابلیت را نیز برای کاربران فراهم کند، اقدام به تولید نرم‌افزارهای هوشمند کرده است. شما می‌توانید انواع اپلیکیشن برای برقراری ارتباط میان اجزای یک سیستم هوشمند را نیز از همین برند، تهیه کنید.

سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند

هوشمندسازی حتی در دنیای حمل‌ونقل هم نفوذ کرده و می‌توانید بسیاری از ابزارهای این حیطه را نیز به‌صورت هوشمند پیدا کنید. به‌عنوان مثال، چراغ‌های راهنما یا دوربین‌های کنترل سرعت، به‌صورت هوشمند توسط داهوا تولید می‌شوند. اگرچه این موارد به‌صورت معمول توسط افراد عامه استفاده نمی‌شوند؛ اما پلیس راهور در بسیاری از کشورها از این تولیدات استفاده می‌کند.‌

تکنولوژی های اختصاصی دوربین داهوا را بشناسید

انواع تکنولوژی‌های استفاده شده در دوربین‌های داهوا

حالا که با انواع تولیدات برند داهوا آشنا شدید، خوب است تکنولوژی‌های استفاده شده در این تولیدات و به‌خصوص دوربین داهوا را نیز بشناسید. با آگاهی از این تکنولوژی‌ها می‌توانید انتخاب درست‌تری داشته باشید و محصولی را انتخاب کنید که با نیازهایتان همخوانی دارد.

دوربین‌های تحت شبکه

یکی از رایج‌ترین تکنولوژی‌هایی که این روزها در دوربین‌های مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرد، فناوری تحت شبکه است. در گذشته دوربین‌ها به وسیله کابل‌‌ها به مانیتور و کامپیوتر متصل می‌شدند. این روزها با استفاده از تکنولوژی‌های نو می‌توان چندین دستگاه را تحت یک شبکه به یکدیگر متصل کرد. دوربین تحت شبکه داهوا نیز به همین شیوه به دستگاه‌های مختلفی نظیر کامپیوتر و موبایل، متصل می‌شود.

در ابتدای معرفی دوربین‌های تحت شبکه در سال ۱۹۹۶، به‌دلیل محدود بودن پهنای باند اینترنت، تصاویر با تاخیر قابل ملاحظه‌ای انتقال می‌یافتند. به مرور زمان با افزایش سرعت اینترنت، این مشکل حل شد و امروزه می‌توانیم به‌صورت زنده، تصاویر را مشاهده کنیم.

دوربین‌های تحت شبکه از نظر نحوه ذخیره‌سازی تصاویر، به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی از این دوربین‌ها برای ثبت و ذخیره تصاویر، نیاز به یک سیستم مرکزی دارند. این سیستم مرکزی، ان وی آر داهوا است. این دستگاه مثل یک مرکز ذخیره‌سازی مرکزی عمل می‌کند و تمام تصاویر توسط آن ذخیره می‌شوند. از سوی دیگر، برخی از دستگاه‌ها هم حافظه خارجی از نوع «رم» دارند که می‌توانند به راحتی تصاویر را ذخیره کنند. علاوه‌بر دوربین داهوا، شما می‌توانید ان وی آر داهوا را نیز تهیه کنید.

تکنولوژی تشخیص حرکت

اگر بخواهیم دوربین داهوا را از نظر تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد جدید بررسی کنیم، این برند پیشتاز است و جدیدترین فناوری‌ها را ارائه می‌کند. تکنولوژی تشخیص حرکت یکی از کاربردی‌ترین تکنولوژی‌هایی است که در محیط‌هایی با سطح امنیتی بسیار بالا استفاده می‌شود. با استفاده از این فناوری می‌توان در مواقعی که کسی در محیط حضور ندارد، حضور غریبه‌ها را تشخیص داد. در حقیقت این دوربین‌ها خودشان حرکت را تشخیص می‌دهند و با الارمی که برای شما می‌فرستند، شما را نیز از چنین مسئله‌ای مطلع خواهند کرد. در انواعی از دوربین داهوا می‌توانید به این تکنولوژی دسترسی داشته باشید. البته این تکنولوژی معایبی نیز دارد و ممکن است در مواقعی درصد خطای بالایی داشته باشد. به‌عنوان مثال، زمانی که نور در تصویر باشد یا برگی از درخت بیفتد، ممکن است به اشتباه آن را تشخیص داده و آلارم ارسال کند.

تکنولوژی شمارش تعداد افراد

دوربین تحت شبکه داهوا می‌تواند یک قابلیت کاربردی دیگر در زمینه شمارش تعداد افراد هم داشته باشد. در این فناوری می‌توان تعداد اشیاء یا افراد را شمارش کرد تا از حضور آن‌ها مطمئن باشید. به‌عنوان مثال، در پارکینگ‌ها برای آن که امنیت بیشتری برقرار باشد، می‌توان از تکنولوژی شمارش استفاده کرد. خطی فرضی در تنظیمات دوربین مداربسته رسم می‌شود و هر شیئی که از این خط عبور کند، آلارمی برای شما فرستاده خواهد شد. البته که در این تکنولوژی هم گاهی خطا رخ می‌دهد و ممکن است به اشتباه آلارمی زده شود.

تشخیص چهره

جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین فناوری که می‌توانست به دوربین‌های مداربسته اضافه شود، تکنولوژی تشخیص چهره بود. برخی از دوربین‌های داهوا اکنون قابلیت تشخیص چهره را دارند و می‌توان از آن‌ها در شرایط امنیتی و پلیسی استفاده کرد. کافیست در نرم‌افزار‌های هوشمند دوربین، تصویر اشخاص را ثبت کنید تا با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، دوربین حضور آن‌ها را به شما اطلاع دهد. معمولا در پروژه‌های پلیسی برای به دام انداختن مجرمین از چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌شود. یک روش دیگر استفاده از این قابلیت، ذخیره چهره افراد در صورت وقوع جرم است. چنانچه در محیط جرمی رخ دهد، دوربین‌ها چهره مجرمین را ذخیره خواهند کرد.

تشخیص دستکاری دوربین

حتما در فیلم‌ها و مستندها دیده‌اید که مجرمین برای آن که تصویرشان در دوربین مداربسته ذخیره نشود، با ضربه یا پوشاندن دوربین، عملکرد آن را مختل می‌کنند. حال دوربین داهوا یک قابلیت کاربردی اضافه کرده است تا بتوانید از دستکاری شدن دوربین مطلع شوید. با استفاده از این تکنولوژی درصورتی‌که دوربین تحت شبکه داهوا با پارچه پوشانده شود یا در اثر ضربه آسیب ببیند، آلارم می‌دهد و به این ترتیب از وقوع چنین حادثه‌ای مطلع خواهید شد. این مسئله می‌تواند تا حد زیادی جلوی بروز جرم را بگیرد.

تکنولوژی دید در شب رنگی

درگذشته تکنولوژی دید در شب برای دوربین‌ها فعال نبود و نمی‌توانستید در محیط‌های تاریک از این دوربین‌ها استفاده کنید. پس از مدتی تصاویر به‌صورت سیاه و سفید به نمایش درآمدند و حالا این روزها حتی امکان تصویربرداری رنگی نیز در شب وجود دارد. داهوا تکنولوژی دید در شب رنگی را مدت‌هاست به دوربین‌های خود اضافه کرده است و تقریبا تمام مدل‌های جدید این برند، از این تکنولوژی بهره‌مندند.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر