coinex
otetmarket
propification.com

تدوین پیش‌نویس سند تنظیم‌گری حوزه رمز‌ارزها [+ جزئیات]

به تازگی پیش‌نویس سند تنظیم‌گری حوزه رمز‌ارزها تدوین شده است. در این باب قرار است نظرات فعالان حوزه ارز دیجیتال شنیده شده و تصمیمات درست گرفته شود.

معاون فناوری‌های بانک مرکزی از تدوین پیش‌نویس سند تنظیم‌گری حوزه رمز‌ارزها خبر داد و گفت که تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه باید به صورت جمعی باشد. ضمناً تصمیم‌گیری‌های عملیاتی در حوزه ارز دیجیتال پس از دریافت نظرات دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

راهنمای خرید تکراتو

لازم به ذکر است حوزه ارز دیجیتال و فعالیت در این حوزه توسط دولت ممنوع اعلام شده است. این مورد برای ماینرها و استخراج رمزارز به اوج رسیده و سختگیری‌های بسیاری در آن صورت گرفته است. جزئیات خبر را در ادامه مطلب دنبال کنید.

پیش‌نویس سند تنظیم‌گری حوزه رمز‌ارزها تدوین شد

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، با اعلام این خبر گفت: «حوزه رمزارزها ابعاد و پیچیدگی‌های متعددی دارد و با توجه به همین ابعاد گسترده، مرکز ملی فضای مجازی تصمیم‌گیری در این حوزه را منوط به اخذ تصمیمات جمعی از طریق کارگروه ساماندهی بازار مبادلات رمزارزها نموده است.»

وی اضافه کرد:

«در طول سه سال گذشته، تاکید کارگروه بر ساماندهی بازار مبادلات با استفاده از ظرفیت‌های صنفی و فرآیند خودتنظیم‌گری بوده که با اخذ تاییدات لازم از مرکز ملی فضای مجازی، به زودی این رویکرد اجرایی خواهد شد.»

مهران محرمیان در ادامه افزود: «با توجه به اثرات حوزه‌ رمزارزها بر بازار پول و ارز ، قانون بانک مرکزی نیز اختیاراتی را برای تنظیم‌گری حوزه رمزپول‌ها در حیطه اختیارات قانونی به بانک مرکزی داده است.»

پیش‌نویس سند تنظیم‌گری حوزه رمز‌ارزها تدوین شد

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خاطرنشان کرد:

«در همین رابطه، پیش‌نویس سندی مشتمل بر دامنه ورود بانک مرکزی و نقش سایر دستگاه‌ها جهت تنظیم‌گری حوزه رمزپول‌ها تدوین شده و مقرر است در ادامه، نظرات فعالان، دستگاه‌های اجرایی و خبرگان این عرصه جهت استفاده به نحو مناسب اخذ شود.»

وی در پایان گفت: «تصمیم‌گیری عملیاتی و اجرایی در این رابطه، پس از دریافت نظرات دستگاه‌های اجرایی ذیربط و فعالان بخش خصوصی اجرایی خواهد شد»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تدوین پیش‌نویس تنظیم‌گری حوزه ارز دیجیتال چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر