coinex
otetmarket
propification.com

تسلا نسخه کاملا خودران سایبرتراک را وارد بازار چین و اروپا می‌کند

تسلا قرار است سیستم پیشرفته کمک‌رانندگی خود، موسوم به Full Self-Driving (FSD)، را در ماه جاری روی سایبرتراک ارائه دهد. همزمان، تسلا انتظار دارد که نرم‌افزار خود را اوایل سال آینده در اروپا و چین نیز تأیید و اجرا کند.

به گزارش theverge، تسلا امروز نقشه راه جدید خود برای سیستم FSD را بروزرسانی کرد. این خودروساز اعلام کرده که قابلیت FSD را در اواخر این ماه روی Cybertruck عملیاتی خواهد کرد و نسخه‌ای بهبود یافته‌تر با نام v13 را در ماه اکتبر عرضه می‌کند. همچنین تسلا قصد دارد این قابلیت‌ها را در سه ماهه اول سال آینده، مشروط به تأیید نظارتی، در اروپا و چین به کار گیرد.

راهنمای خرید تکراتو

سایبرتراک تسلا راهی بازارهای جدید می‌شود

تسلا بیش از نه ماه پیش تحویل سایبرتراک را به مشتریان آغاز کرد و یکی از بزرگترین نقص‌ها (و کاهش جذابیت) این خودرو، عدم ارائه قابلیت FSD و همچنین امکانات Autopilot مانند حفظ خط حرکت بود. اما به نظر رویه تسلا تغییر کرده و قرار است Cybertruck از ماه سپتامبر این ویژگی‌ها را دریافت کند. در ابتدا قابلیت Autopark به خودروی خاص تسلا اضافه خواهد شد که به آن اجازه می‌دهد به صورت کاملا خودکار پارک کند.

با این حال، مهمترین حرکت تجاری تسلا در نقشه راه تازه FSD، نزدیک شدن به بازارهای بین‌المللی در اروپا و چین است که به گفته رویترز، باعث افزایش قیمت سهام تسلا شده است. این شرکت در اتحادیه اروپا با چالش‌هایی مواجه است، جایی که خودروسازان باید قبل از عرضه فناوری‌های جدید خودرو، تاییدیه‌های ایمنی را از نهادهای نظارتی دریافت کنند.

تسلا نسخه کاملا خودران سایبرتراک را وارد بازار چین و اروپا می‌کند

اگرچه تسلا انتظار دارد که تأییدیه لازم برای FSD را از مقامات اروپا بگیرد، اما این موضوع هنوز قطعی نیست. تسلا باید به مسئولان اتحادیه اروپا ثابت کند که سیستم FSD حداقل به اندازه یک راننده انسانی ایمن است. براساس اطلاعات و پیش‌بینی‌های شرکت، احتمالاً این اثبات را انجام داده است. با این وجود، در آمریکا، سیستم‌های FSD و Autopilot تسلا با تعداد زیادی تصادف و چندین مورد مرگ‌ومیر ارتباط داشته‌اند.

اوایل سال جاری تسلا در چین فرآیند ثبت نام برای FSD را با مقامات چینی آغاز کرد تا بتواند آزمایش‌های داخلی خود را شروع کند.

نسخه‌ای ضعیف‌تر از FSD در چین برای مشتریان موجود بوده و همزمان، خودروسازان چینی نیز در حال معرفی فناوری‌های رانندگی خودکار خود هستند که شامل سیستم‌های مبتنی بر دوربین می‌شود.

نسخه 12 تحت نظارت FSD تسلا نشان می‌دهد که سیستم مبتنی بر دوربین‌ها می‌تواند موفق باشد. تسلا اکنون درباره نسخه 13 صحبت می‌کند که قرار است در ماه اکتبر منتشر شود و وعده “6 برابر بهبود در مسافت بین نیاز به دخالت‌های ضروری” را داده است.

تسلا این هفته یک به‌روزرسانی برای قابلیت خودران در پارکینگ‌ها (Actually Smart Summon) منتشر کرده است. همچنین اعلام کرده است که در این ماه به‌روزرسانی‌هایی برای ردیابی چشم با عینک آفتابی و در ماه اکتبر بهبودهایی در توانایی‌های پارک، عدم پارک و حرکت معکوس FSD ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر