coinex
otetmarket
propification.com

شکایت Xockets از انویدیا و مایکروسافت به اتهام نقض پتنت‌ها و تشکیل کارتل

استارتاپ Xockets که توسط یکی از بنیان‌گذاران یاهو و مدیر فناوری اینتل تأسیس شده است، از دو شرکت بزرگ فناوری، انویدیا و مایکروسافت ، به اتهام نقض پتنت و تشکیل کارتل برای تنظیم مصنوعی قیمت‌ها شکایت کرده است.

به گزارش theverge، این استارتاپ مستقر در تگزاس ادعا می‌کند که انویدیا پتنت‌های آن را در زمینه فناوری واحد پردازش داده (DPU) نقض کرده است. این فناوری به بهبود بهره‌وری زیرساخت‌های ابری با تسریع کارهای پردازش داده‌های سنگین کمک می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

Xockets می‌گوید که این نقض از طریق خرید Mellanox توسط انویدیا در سال 2020 به این شرکت منتقل شده است، چرا که Mellanox برای اولین بار پس از نمایش عمومی فناوری DPU توسط Xockets در سال 2015 این پتنت‌ها را نقض کرده بود.

Xockets به دنبال توقف نقض پتنت و دریافت خسارت از انویدیا و مایکروسافت

Xockets همچنین ادعا می‌کند که سه محصول انویدیا (BlueField، ConnectX و NVLink Switch) بر اساس فناوری‌های پتنت‌شده این استارتاپ ساخته شده‌اند. علاوه بر این، مایکروسافت نیز به نقض پتنت‌ها متهم شده است، زیرا به عنوان مشتری انویدیا، به سیستم‌ها و قطعات سرور انویدیا با GPU دسترسی پیدا می‌کند.

به گفته Xockets، این استارتاپ از فوریه 2022 موضوع نقض پتنت‌ها را به انویدیا اطلاع داده و از سوی دیگر، انویدیا متهم است که با اتخاذ استراتژی “نقض مؤثر” به صورت عمدی پتنت‌ها را نقض کرده و سپس مسائل حقوقی را به وکلا سپرده است.

این استارتاپ همچنین انویدیا را به انحصار بازار سرورهای GPU برای هوش مصنوعی و همکاری با مایکروسافت در تشکیل یک کارتل خرید از طریق سازمان RPX متهم می‌کند. RPX به ادعای Xockets با درخواست شرکت‌های بزرگ فناوری برای تشکیل کارتل‌های خریدار دارایی‌های فکری به وجود آمده است.

Xockets در این شکایت خواستار دریافت خسارت و دستور دادگاه برای متوقف کردن نقض پتنت‌ها توسط انویدیا و مایکروسافت شده است. «رابرت کوت»، سرمایه‌گذار و عضو هیئت‌مدیره Xockets، که یک وکیل دارایی فکری است، اعلام کرده که این استارتاپ تجهیزات لازم برای مقابله با این شرکت‌های بزرگ را دارد.

گوگل، کارفرمای فعلی مؤسس Xockets، «پرین دالال»، نقشی رسمی در این شکایت حقوقی ندارد و گوگل و انویدیا از اظهار نظر دراین‌باره خودداری کرده‌اند. همچنین، مایکروسافت و RPX نیز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر