coinex
otetmarket
propification.com

حافظه آیفون 16 پرو دو برابر می‌شود

یکی از عمده دلایلی که یاعث می شود آیفون بازها سراغ مدل پرو نروند، حافظه کم آن است. اما خبر خوب اینکه این‌بار اپل این سیاست را تغییر داده و حافظه آیفون 16 پرو را بیشتر کرده است.

به گزارش gizmochina و شرکت تحقیقات بازار تایوانی TrendForce (که از طریق وب‌سایت MacRumors نیز بازتاب یافته است)، اپل احتمالاً در مدل آینده آیفون 16 پرو، حافظه پایه 128 گیگابایتی را حذف کرده و آن را به 256 گیگابایت افزایش خواهد داد.

راهنمای خرید تکراتو

این تغییر چندان غافلگیرکننده نیست؛ زیرا اپل سال گذشته حافظه پایه آیفون 15 پرو مکس را به 256 گیگابایت رسانده بود. بنابراین انتظار می‌رود که مدل پرو نیز در سری آیفون 16 از این روند پیروی کند. البته افزایش حافظه ممکن است منجر به افزایش قیمت پایه آیفون 16 پرو نیز شود.

افزایش حافظه آیفون 16 پرو و استفاده از لنز زوم پیشرفته قیمت آن را بالاتر می‌برد

شرکت TrendForce اشاره کرده که این افزایش قیمت احتمالاً به دلیل افزودن لنز زوم تتراپریسم به آیفون 16 پرو خواهد بود؛ لنزی که پیش‌تر فقط در مدل پرو مکس موجود بود. اپل سال گذشته نیز چنین رویکردی را در پیش گرفت؛ لنز زوم تتراپریسم را به آیفون 15 پرو مکس اضافه کرد که باعث افزایش قیمت شد، اما این افزایش قیمت با افزایش حافظه پایه از 128 گیگابایت به 256 گیگابایت قابل توجیه بود.

علاوه بر تغییرات در حافظه و دوربین، گزارش‌ها جزئیات دیگری را نیز تأیید کرده‌اند. انتظار می‌رود که مدل‌های غیر پرو از تراشه A18 استفاده کنند، در حالی که مدل‌های پرو به تراشه قدرتمندتر A18 Pro مجهز خواهند شد.

همچنین، احتمال دارد که اپل در مدل‌های غیر پرو میزان رم را از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش دهد تا پاسخگوی نیازهای ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل باشد.

نکته اینکه تمامی مطالبی که تاکنون درباره‌ی سری جدید آیفون منتشر شده در حد حدس و گمان است و باید تا زمان معرفی رسمی در 9 سپتامبر منتظر ماند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر