coinex
otetmarket
propification.com

محدودیت سرعت انتقال داده ها در آیفون 16 با پورت USB-C همچنان پابرجاست

اپل با عرضه سری آیفون 15، فرایند انتقال از پورت لایتنینگ به پورت USB-C را آغاز کرد و حالا این تغییر در مدل‌های آیفون 16 و آیفون 16 پرو نیز ادامه دارد. اما برخلاف انتظار کاربران، سرعت انتقال داده ها در آیفون 16 از طریق پورت USB-C تغییری نکرده و همان محدودیت‌های قبلی همچنان وجود دارد.

به گزارش macrumors، سرعت انتقال داده ها در آیفون 16 و 16 پلاس با USB 2 تا سقف 480 مگابیت بر ثانیه خواهد بود؛ این سرعت مشابه سرعتی است که در پورت لایتنینگ نیز وجود داشت. در عین حال، مدل‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از سرعت انتقال USB 3 با سقف 10 گیگابیت بر ثانیه برخوردارند که البته برای بهره‌گیری از این سرعت، کاربران نیاز به کابل USB-C مناسب با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه خواهند داشت.

راهنمای خرید تکراتو

تغییری در سرعت انتقال داده ها در آیفون 16 با پورت USB-C دیده نمی‌شود

در رویداد دیشب Apple، اشاره‌ای به سرعت بالاتر USB 3 در بحث تراشه A18 پرو شد که می‌توانست کاربران را به این اشتباه بیندازد که نسبت به تراشه A17 پرو، سرعت بیشتری در انتقال داده‌ها ارائه می‌شود. اما به نظر می‌رسد این مقایسه بین تراشه A18 و A18 پرو بوده و در واقع قابلیت مذکور از مدل آیفون 15 پرو به بعد موجود بوده است و در مدل‌های جدید تغییر خاصی رخ نداده است.

نکته اینکه مدل‌های آیپد پرو اپل با داشتن پورت USB-C، از سرعت انتقال Thunderbolt تا سقف 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که اپل در برخی از محصولات خود از سرعت‌های بالاتر استفاده کرده اما در آیفون‌ها هنوز چنین پیشرفتی اعمال نشده است.

در مجموع، با وجود استفاده از پورت USB-C در  ‌iPhone 16، کاربران همچنان محدود به سرعت‌های انتقال قبلی هستند و تغییری در این بخش مشاهده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر