coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

توان شارژ بی‌سیم مگ سیف در آیفون 16 به 25 وات رسید؛ 10 وات سریع‌تر از Qi2

زمانی که شارژ بی‌سیم مگ سیف (MagSafe) اولین بار توسط اپل همراه با آیفون 12 معرفی شد، به سرعت مورد توجه کاربران و تولیدکنندگان لوازم جانبی قرار گرفت. اپل با ارائه این فناوری توانست قابلیت شارژ سریع و مطمئن را با توان 15 وات به کاربران ارائه کند.

به گزارش macrumors، در حالی که سازندگان لوازم جانبی در ماه‌های اخیر شروع به عرضه دستگاه‌های شارژ Qi2 با قدرت 15 وات کرده‌اند، اپل با استفاده از شارژر به‌روزرسانی شده مگ سیف و یک آداپتور برق 30 وات، امکان شارژ بی‌سیم آیفون 16 را تا 25 وات فراهم کرده که 10 وات سریع‌تر از Qi2 است.

راهنمای خرید تکراتو

مقایسه شارژ بی‌سیم مگ سیف با Qi2

مزیت اصلی استاندارد Qi2 این است که یک استاندارد باز (Open Standard) محسوب می‌شود؛ یعنی شرکت‌ها برای استفاده از آن نیاز به دریافت مجوز از اپل و پرداخت هزینه ندارند. به این ترتیب، تولیدکنندگان لوازم جانبی می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی، از این فناوری استفاده کنند و محصولات خود را سازگار با آن بسازند.

اما اگر شرکتی بخواهد بالاترین سرعت شارژ بی‌سیم را برای مدل‌های جدید آیفون 16 ارائه دهد، همچنان باید از فناوری اختصاصی اپل یعنی مگ سیف استفاده کند. به عبارت دیگر، برای رسیدن به سرعت شارژ بالاتر، چاره‌ای جز استفاده از فناوری اپل و محصولات مرتبط با آن وجود ندارد.

با معرفی Qi2، امکان شارژ با توان 15 وات مشابه MagSafe فراهم شد و برای مدت کوتاهی سرعت شارژ در این دو تکنولوژی برابر شد. اما حالا شرایط دوباره تغییر کرده و Qi2 تنها می‌تواند آیفون 16 را با توان 15 وات شارژ کند و شارژ 25 وات محدود به MagSafe خواهد بود. شارژ بی‌سیم مگ سیف با توان 25 وات می‌تواند در عرضه 30 دقیقه 50 درصد باتری را پر کند و این یعنی پشتیبانی از شارژ سریع!

اپل همراه با آیفون 16 نسخه جدیدی از شارژر بی‌سیم مگ سیف را عرضه کرده است، بنابراین به نظر نمی‌رسد که شارژرهای MagSafe فعلی بتوانند توان 25 وات را پشتیبانی کنند. اپل اعلام کرده که شارژ 25 وات نیاز به شارژر جدید MagSafe دارد، که به این معنی است که تولیدکنندگان لوازم جانبی و مشتریان برای دستیابی به سرعت به‌روزرسانی شده MagSafe باید لوازم شارژ جدید تهیه کنند.

ناگفته نماند که شارژر جدید MagSafe همچنان می‌تواند آیفون‌های قدیمی‌تر را با توان 15 وات شارژ کند. اما از آنجایی که سری خانواده  iPhone 16 از شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کنند، بنابراین به زودی شارژ 15 وات Qi2 منسوخ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر