coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

عملکرد فوق‌العاده 5G در مدل‌های آیفون 16 پرو ؛ بیش از 400 مگابیت در ثانیه

براساس داده‌های SpeedSmart، به نظر می‌رسد مدل‌های آیفون 16 پرو نسبت به نسخه‌های قبلی، تا 26 درصد سرعت 5G بیشتری ارائه می‌کنند.تست‌های انجام‌شده توسط اسپید اسمارت نشان می‌دهند که سرعت دانلود 5G در مدل‌های آیفون 16 پرو به طور میانگین 23.7 درصد افزایش یافته و این افزایش سرعت در سه اپراتور اصلی ایالات متحده مشاهده شده است.

طبق گزارش macrumors،‌ این افزایش سرعت که کاربران ورایزن بیشترین بهره را از آن برده‌اند، به لطف مودم کوالکوم اسنپدراگون X75 بوده که در مدل‌های پرو و پرومکس آیفون 16 ادغام شده است. آنطور که در گزارش آمده این کاربران نسبت به AT&T و T-Mobile با افزایش 26.4 درصدی مواجه شده‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

مودم به کار رفته در مدل‌های آیفون 16 پرو از فناوری 5G Advanced پشتیبانی می‌کند

داده‌ها نشان از عملکرد فوق‌العاده T-Mobile و ورایزن دارند. آنطور که در گزارش آمده، سرعت دانلود این اپراتورها به بیش از 400 مگابیت بر ثانیه در مدل‌های آیفون 16 پرو رسیده است.

T-Mobile با سرعت 447.50 مگابیت بر ثانیه در صدر قرار دارد و ورایزن با سرعت 409.88 مگابیت بر ثانیه جایگاه دوم را از آن خود کرده است. کاربران AT&T نیز سرعتی معادل 269.48 مگابیت بر ثانیه را تجربه کرده‌اند که نسبت به نسل قبلی، 25.7 درصد افزایش داشت.

سرعت‌های آپلود نیز بهبود چشمگیری داشتند، به طوری که میانگین افزایش سرعت آپلود در هر سه شبکه 22.1 درصد بود. اکنون کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که سرعت آپلود به راحتی به بیش از 30 مگابیت بر ثانیه برسد، که این امر به عنوان یک معیار مهم اما اغلب نادیده گرفته شده در عملکرد موبایل شناخته می‌شود.

مدل‌های آیفون 16 پرو با سرعت 5G تا 26 درصد سریع‌تر عرضه می‌شوند

مودم Snapdragon X75 علاوه بر افزایش سرعت خام، چندین بهبود دیگر نیز ارائه می‌دهد. این مودم از فناوری 5G Advanced پشتیبانی می‌کند، مصرف انرژی کمتری دارد و باعث افزایش کارایی در اتصال‌های 5G می‌شود که همین مسئله به بهبود سرعت آپلود کمک می‌کند.

در حالی که مدل‌های آیفون 16 پرو از مودم X75 بهره می‌برند، برخی شایعه‌ها اذعان دارند که مدل‌های استاندارد آیفون 16 از مودم قدیمی‌تر Snapdragon X70 استفاده می‌کنند، با اینحال این موضوع رسما تائید نشده است.

علاوه بر بهبودهای قابل توجهی که در شبکه‌های موبایل اعمال شده، حالا تمامی مدل‌های آیفون 16 از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کنند. اپل وعده داده که این استاندارد Wi-Fi 7 سرعت و عملکرد را بهتر خواهد کرد بطوریکه می‌تواند سرعت آن به 46 گیگابایت بر ثانیه برسد و همچنین تاخیر در اتصال‌ها را کاهش دهد.

با وجود این پیشرفت‌ها، اپل همچنان در حال کار روی توسعه فناوری مودم 5G اختصاصی خود است. تحلیلگر معروف، مینگ-چی کو، پیش‌بینی می‌کند که مودم‌های داخلی اپل ممکن است در مدل‌های خاص آیفون از سال 2025 وارد بازار شوند، شاید اولین بار در آیفون SE 4، که احتمالاً وابستگی اپل به کوالکام را کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر