coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سازمان غذا و دارو: به اطلاعات فضای مجازی درباره خوراکی‌های قندی اعتماد نکنید

اگر شما هم جز افرادی هستید که در فضای مجازی مباحث مرتبط با حوزه سلامت و غذا را دنبال می‌کنید، باید کمی بیشتر دقت کنید. بر اساس اعلام مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، اطلاعات فضای مجازی خصوصا درباره خوراکی‌های قندی قابل استناد نیستند.

به گزارش ایرنا، دکتر عبدالعظیم بهفر مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، شایعاتی که اخیرا درباره خوراکی‌های قندی در فضای مجازی منتشر شده را رد کرد. او در ادامه توضیحاتی در این باره ارائه داد.

راهنمای خرید تکراتو

دکتر عبدالعظیم بهفر در خصوص مواد موجود در خوراکی‌های قندی توضیح داد: «سدیم هیدروسولفیت با نام تجاری بلانکیت یک ترکیب گوگردی است. در صنعت تولید غذا ترکیبات گوگردی برای دودی کردن محصول، افزایش طول عمر (نگه دارنده) و رنگ زدایی استفاده می‌شود.»

بر اساس اعلام وی، کارگاه‌های تولیدی نبات به منظور ایجاد رنگ سفید محصول و ظاهر بهتر آن از بلانکیت استفاده می‌کنند اما به حد مجاز. او در این باره می‌گوید: «نتایج مطالعاتی که به منظور بررسی مقادیر باقی مانده بلانکیت در قند، شکر و نبات‌های تولیدی کارگاه‌ها انجام شد، نشان داده که در هیچکدام از بلانکیت‌های استفاده شده به عنوان افزودنی در فرآوری تولید نبات، قند، شکر و نمونه‌های گرفته شده، غلظت بلانکیت بیشتر از حد تعیین که در قند و نبات 10 میلی‌گرم بر کیلوگرم و شکر 15 میلی‌گرم بر کیلوگرم، نبود. بیشترین و کمترین مقدار بلانکیت به ترتیب 9338 و 1.53 میلی‌گرم بر کیلوگرم بود.»

اطلاعات منتشر شده درباره خوراکی‌های قندی قابل استناد نیستند

به گفته‌ی مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، آزمایش‌های متعددی که بر روی خوراکی‌های قندی انجام شده، نشان می‌دهند که مقادیر بلانکیت مصرف شده کمتر از حدی است که شایعات ادعا می‌کنند.

او در پایان با تاکید بر اینکه اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی قابل استناد نیستند، از کاربران خواست تا حوزه‌های تخصصی را به عنوان منبع خود انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر