coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

توقف وام روستایی در تهران؛ ثبت‌نام نهضت ملی مسکن همچنان ادامه دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب از توقف وام روستایی در تهران خبر داد. بر اساس اعلام وی، بانک‌ها پرداخت این تسهیلات را متوقف کرده‌اند اما ثبت‌نام نهضت ملی مسکن همچنان ادامه دارد.

عطاء‌الله زمانی مظفرآبادی با بیان اینکه بازسازی مسکن روستایی، یکی از حوزه‌های فعالیتی بنیاد مسکن است در این باره توضیح داد: «بنیاد مسکن استان تهران 3 هزار و 800 سهمیه پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی به مبلغ 350 میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد دارد. تشکیل پرونده و پیگیری تا حصول نتیجه بر عهده ماست اما بانک‌ها چندین ماه است پرداخت تسهیلات نداشته‌اند.»

راهنمای خرید تکراتو

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان تهران در ادامه به طرح هادی اشاره کرد و گفت: «530 روستا با بیش از 20 خانوار در استان تهران طرح هادی دارند، این طرح هر 10 سال یکبار نیازمند بازنگری است یعنی هر سال باید 53 طرح بازنگری شود. طرح‌هایی از سنوات قبل باقی‌مانده بود که سال گذشته حدود 80 طرح بازنگری شد و امسال هم با بازنگری 80 طرح تمامی طرح‌ها بازنگری شده و به اتمام می‌رسند.»

پرداخت وام روستایی در تهران متوقف شد

طبق اعلام وی، تاکنون 76 هزار جلد سند مالکیت در روستاهای بالای 20 خانوار و 16 هزار جلد سند مالکیت در شهرهای زیر 25 هزار نفر صادر شده است.

او در ادامه اعلام کرد: «امسال در استان تهران 4000 فقره تسهیلات 350 میلیونی به مردم پرداخت می‌شود. تاکنون 2933 هزار پرونده تشکیل و برای عقد قرارداد بانکی به بانک‌ها معرفی شده‌اند. از این تعداد معرفی شده به بانک‌ها حدود 768 واحد جذب تسهیلات داشته‌اند و 100 پرونده از سهمیه استان تهران باقی مانده‌ است.»

مظفرآبادی در پایان ضمن اشاره به توقف وام روستایی در تهران، در خصوص دلیل این تصمیم توضیح داد: «یکی از مشکلات اصلی مسکن ملی نبود خدمات روبنایی است که البته بر عهده دستگاه واگذارکننده زمین است. تلاش می‌کنیم بتوانیم این خدمات را  انجام دهیم.»

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر