coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

وزیر ارتباطات: با نقطه مطلوب در حوزه دیجیتال فضای کسب‌وکار فاصله داریم

وزیر ارتباطات امروز با اعضای شورای مرکزی سازمان نصر کشور و استان‌ها دیدار کرد. او در جریان این مراسم ضمن اشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه دیجیتال فضای کسب‌وکار رقم خورده، خواست تا این مسیر با جدیت بیشتری دنبال شود.

به نظر می‌رسد حوزه دیجیتال فضای کسب‌وکار و استفاده از فناوری‌های جدید در میان اعضای دولت و مجلس به موضوع مهمی تبدیل شده است. چند رور پیش مشخص شد که مجلس قانونمند کردن فضای مجازی را دنبال می‌کند. پس از آن هم معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده است. به گزارش ایسنا، اکنون سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز این موضوع را از جهات دیگری مورد بررسی قرار داده است.

راهنمای خرید تکراتو

هاشمی در این باره می‌گوید: «در حوزه‌ی دیجیتال فضای کسب‌وکار کشور اتفاقات خوبی افتاده اما با نقطه‌ی مطلوب فاصله داریم و لازم است ضرب‌آهنگ تلاش‌ها سرعت بگیرد.»

او در ادامه به نتایج مشارکت بخش خصوصی با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: «در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بخش خصوصی اعتماد شد و امروز شاهد مشارکت ۶ یا ۷ شرکت دانش‌بنیان در فعالیت‌های سازمان ثبت هستیم.»

او در جریان این مراسم برای همکاری در رفع ناترازی‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در فضای صنایع، معادن، نفت و سلامت با کمک «مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات» اعلام آمادگی کرد.

کشورهای آسیای‌میانه به همکاری و تعامل با جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند هستند

یکی دیگر از موضوعاتی که هاشمی در جریان دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی کشور و هیات رییسه نصر تهران دنبال کرد، گسترش همکاری در فضای بین الملل از جمله بازار کشورهای آسیای میانه بود. او خواست تا با طراحی نقشه عملیاتی حضور فعال در این مناطق را به حداکثر برسانند.

وزیر ارتباطات: با نقطه مطلوب در حوزه دیجیتالِ فضای کسب‌وکار فاصله داریم

بر اساس اعلام وی، کشورهای آسیای‌میانه به همکاری و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، استارتاپ‌ها، توسعه سامانه‌ها، سرویس‌ها و اقتصاد فضایی علاقه‌مند هستند.

وزیر ارتباطات استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه را برای افزایش بهره‌وری در حوزه دیجیتال فضای کسب‌وکار را امری ضروری می‌داند.

وی در ادامه اعلام کرد که علاوه بر رسیدگی به موضوعات عنوان شده و تمرکز بر استفاده حداکثری از ظرفیت کشورها و قدرت‌های اقتصادی نوظهور نظیر «بریکس»، تعامل با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و «اسکاپ»، به‌عنوان یکی از پنج کمیسیون منطقه‌ای سازمان ملل متحد، بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر