coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اعتصابات سامسونگ ادامه دارد؛ احتمالا پای جریان‌های قدرت در میان است

طبق برخی از گزارش‌ها اعتصابات سامسونگ همچنان جریان دارد و وارد مرحله‌ی جدیدی شده است. به نظر می‌رسد که پس از کارگران کره‌جنوبی حالا نوبت به کارگران هندی کارخانه‌ی بزرگ سامسونگ رسیده تا برای احقاق حقشان دست به اعتراض بزنند.

به گزارش تجارت نیوز، از هفته‌ی گذشته کارگران هندی سامسونگ اعتصاب خود را به دلیل پایین بودن دستمزدهایشان آغاز کرده و خواستار افزایش حقوشان هستند. اما ماجرای اعتصابات سامسونگ از کجا شروع شد؟

راهنمای خرید تکراتو

ماجرا از جایی شروع شد که کارگران شعبه کره‌جنوبی نسبت به همین موضوع اعتراض کرده و دست به اعتصاب زده‌ بودند. این اعتراضات به حدی گسترده شد که توجه بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان اقتصادی را به خود جلب کرد و سامسونگ مجبور شد سیاستش را تغییر داده و بحث دستمزدها را در اولویت قرار دهد.

سامسونگ که یکی از شاخص‌ترین تولید‌کنندگان لوازم الکترونیکی در جهان شمرده می‌شود، طی نامه‌ای به اتحادیه کارگران کره‌جنوبی موافقت خود را مبنی بر افزایش دستمزد برخی کارکنان اعلام کرد. با این وجود کارگران هندی این افزایش را ناکافی دانسته و خواستار افزایش حقوق برای تمامی کارکنان شدند.

همین موضوع باعث شد تا کارگران هندی که بخش بزرگی از نیروی کار سامسونگ را تشکیل می‌دهند، به مانند همکارانشان در کره‌جنوبی دست به اعتراض زده و مطالبات خود را سفت و سخت دنبال کنند.

ادامه روند اعتصابات سامسونگ چه تاثیری بر نرخ محصولات خواهد داشت؟

اعتصاب کارگران هندی در حالی آغاز شده که برنامه‌های دولت هند برای جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و توسعه تولیدات الکترونیکی در کشور در جریان است. دولت هند به رهبری ناندرا مودی تلاش می‌کند با ایجاد محیطی مناسب برای سرمایه‌گذاران خارجی، تولیدات الکترونیکی کشور را تا چند سال آینده به سه برابر میزان کنونی برساند.

یکی از نقاط کلیدی این برنامه، استفاده از نیروی کار ارزان و مقررات تجاری دوستانه برای جذب غول‌های تولیدی مانند سامسونگ بوده است. اما اعتصاب اخیر چالشی برای این برنامه‌های بزرگ اقتصادی ایجاد کرده‌اند.

یکی از نکات مهم اعتصاب سامسونگ ، نقش اتحادیه‌های کارگری است. اتحادیه‌های کارگری هندی به ویژه مرکز اتحادیه‌های کارگری هند (CITU) که یکی از تأثیرگذارترین تشکل‌ها در صنعت الکترونیک محسوب می‌شود، در این اعتراضات نقش فعالی ایفا کرده‌اند. این اتحادیه با بیش از 6.6 میلیون عضو، حمایت گسترده‌ای از کارگران انجام داده و تأکید دارد که دستمزدهای فعلی عادلانه نیستند و باید برای همه افزایش یابند.

اعتصابات سامسونگ ادامه دارد؛ احتمالا پای جریان‌های قدرت در میان است

تأثیرات اعتصاب کارگران سامسونگ بر برنامه‌های اقتصادی دولت هند

اعتصابات سامسونگ که هم‌اکنون در جریان است نه تنها بر تولیدات این شرکت در هند تأثیر گذاشته، بلکه ممکن است پیامدهای گسترده‌تری نیز داشته باشد. از جمله نگرانی‌هایی که وجود دارد، این است که چنین ناآرامی‌هایی ممکن است به دیگر صنایع و شرکت‌های چند ملیتی که در هند فعالیت می‌کنند نیز سرایت کند و بر برنامه‌های توسعه صنعتی کشور سایه بیفکند. در همین حال، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه برخی جریان‌های قدرت و ثروت ممکن است از این ناآرامی‌ها برای فشار بر سامسونگ و سایر شرکت‌های خارجی به منظور خروج آن‌ها از هند استفاده کنند، منتشر شده است.

با ادامه اعتصاب و عدم دستیابی به توافق نهایی، به نظر می‌رسد که سامسونگ ناچار خواهد بود به درخواست‌های کارگران توجه بیشتری کند تا از افزایش ناآرامی‌ها و اختلال بیشتر در تولیدات جلوگیری کند. این در حالی است که وزیر کار هند نیز در خارج از کشور و در حال مذاکره با شرکت‌های دیگر مانند نایک و فورد بوده و تأکید بر نیروی کار ارزان در هند به عنوان برگ برنده‌ای در این مذاکرات به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر