coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

کلاهبرداری به بهانه خریدهای اینترنتی دانش آموزان ؛ هشدار پلیس فتا

این روزهای منتهی به اول مهرماه می‌تواند از جنبه‌های مختلف خطرساز باشد؛ خصوصاً زمانی که کلاهبرداران در کمین باشند. پس لازم است مراقب خریدهای اینترنتی دانش آموزان خود باشید.

این روزها تب خریدهای اینترنتی دانش آموزان پیش از آغاز سال تحصیلی جدید بالا رفته و می‌شود گفت که اوج خرید لوازم‌التحریر و دیگر وسایل مورد نیاز دانش‌آموزن، همین روزهای قبل از شروع مدرسه است. رئیس پلیس فتا تهران ضمن اشاره به خطرهای موجود در فضای مجازی برای دانش‌آموزان و والدین آنها، از اجرای چهارمین پویش سراسری خرید امن در فضای مجازی خبر داد که از روز گذشته برپا شده و تا انتهای ماه ادامه دارد. در ادامه مطلب با جزئیات صحبت‌های داوود معظمی گودرزی، همراه تکراتو باشید.

راهنمای خرید تکراتو

امکان کلاهبرداری از طریق خریدهای اینترنتی دانش آموزان

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اجرای چهارمین پویش سراسری خرید امن در فضای مجازی از 24 تا 31 شهریورماه گفت: «از آنجایی که در آستانه شروع مدارس هستیم و در این بازه زمانی، والدین، بسیاری از خریدهای خود برای دانش‌آموزان را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند؛ بنابراین پویش سراسری خرید امن در فضای مجازی، در تاریخ‌های ذکر شده اجرا می‌شود.»

وی درخصوص اهداف این پوشش بیان کرد:

«این پویش باهدف پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی و به منظور ارتقا آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن و تبادلات مالی و همجنین کاهش رشد وقوع جرائم پرتکرار و کلاهبرداری‌های مالی اجرا خواهد شد.»

گودرزی اضافه کرد: «با اجرای این طرح، سواد سایبری افراد برای خریدهای آنلاین افزایش پیدا می‌کند و این مسئله باعث کاهش کلاهبرداری‌های آنلاین می شود.»

امکان کلاهبرداری از طریق خریدهای اینترنتی دانش آموزان

رئیس پلیس فتا تهران در مورد خریدهای حضوری نیز اظهار کرد:

«برای جلوگیری از کلاهبرداریهای اسکیمر (کپی کارت بانکی) نیاز است که والدین خودشان در زمان خرید در دستگاه کارت‌خوان، کارت بکشند و رمز را شخصاً وارد کنند. همچنین کارت بانکی خرید را از سایر کارتهای بانکی خود جدا کنند و در واقع تمام پول‌های خود را در یک کارت نگهداری ندارند.»

وی درخصوص خریدهای اینترنتی نیز گفت: «در زمان خرید آنلاین نیز شهروندان باید از سایت‌هایی که نماد الکترونیک معتبر دارند، خرید کنند. همچنین از پرداخت بیعانه پیش از تحویل کالا و اطمینان از صحت و سلامت آن و مطابقت داشتن با خرید ، خودداری کنند.»

معظمی گودرزی هشدار داد:

«برای جابه جایی پول یا پرداخت قبوض، تنها از سایت‌های بانکی مشخص یا نرم‌افزارهای معتبر استفاده کنید و بر روی هر لینکی کلیک نکنید.»

این مقام نظامی و امنیتی در پایان گفت: «از والدین و دانش‌آموزان می‌خواهیم اخبار را تنها از خبرگزاری‌های رسمی دریافت کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت www.fata.gov.ir موارد را گزارش کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خطرات احتمالی که دانش‌آموزان و والدین آنها را تهدید می‌کند چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر