coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

دادگاه تیک تاک فردا برگزار می‌شود؛ سرنوشت تیک تاک در آمریکا چه خواهد بود؟

دادگاه تیک تاک و شرکت توسعه‌دهنده‌اش یعنی بایت‌دنس قرار است فردا دوشنبه برگزار شود. این شرکت‌ها در تلاشند قانونی که آن‌ها را بین دو گزینه ممنوعیت یا فروش قرار داده، به چالش بکشند.

به گزارش پیوست، دادگاه تجدیدنظر منطقه کلمبیا آمریکا فردا به استدلال‌های حقوقی طرفین گوش می‌دهد. این دادگاه ممکن است نقشی حیاتی در آینده تیک‌تاک در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایفا کند. در این انتخابات، نامزدهای اصلی مانند دونالد ترامپ و کامالا هریس، از تیک‌تاک برای جلب نظر کاربران جوان آمریکایی استفاده می‌کنند؛ دادگاه تیک تاک در حالی برگزار می‌شود که این پلتفرم ویدیو محور بیش از 170 میلیون کاربر فعال در آمریکا دارد.

راهنمای خرید تکراتو

دادگاه تیک تاک ؛ سرنوشت پلتفرم در دستان قضات

تیک‌تاک و بایت‌دنس بر این باورند که قانون جدید آمریکا، نه تنها حقوق اساسی این کشور را نقض می‌کند بلکه آزادی بیان شهروندان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. آن‌ها همچنین معتقدند که این اقدام آمریکا یک انحراف بزرگ از سنت حمایت از اینترنت باز در این کشور است.

این قانون که در پی نگرانی‌های مقامات آمریکایی از دسترسی چین به داده‌های کاربران آمریکایی یا احتمال جاسوسی از طریق این اپلیکیشن تصویب شده، در ماه آوریل با اکثریت آرا در کنگره به تصویب رسید. بایت‌دنس اما اعلام کرده که فروش تیک‌تاک از نظر فنی و تجاری ممکن نیست و اگر دادگاه شکایت آن‌ها را رد کند، تیک‌تاک در تاریخ 19 ژانویه با ممنوعیت کامل در آمریکا روبه‌رو خواهد شد.

قضات دادگاه تجدیدنظر، سری سرینیواسان، نائومی رائو و داگلاس گینسبرگ، به بررسی چالش‌های قانونی این پرونده می‌پردازند. همچنین وزارت دادگستری آمریکا و تیک‌تاک خواستار صدور رای تا ۶ دسامبر هستند تا در صورت نیاز، پرونده به دادگاه عالی ارجاع داده شود و قبل از اجرای ممنوعیت، تصمیم نهایی اتخاذ گردد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با امضای این قانون در ماه آوریل، به بایت‌دنس تا 19 ژانویه زمان داده تا تیک‌تاک را بفروشد. اما اگر بایت‌دنس پیشرفت ملموسی در این زمینه نشان دهد، ممکن است این مهلت تا سه ماه دیگر تمدید شود. کاخ سفید و حامیان این قانون تأکید دارند که هدف از این اقدام، به چالش کشیدن مالکیت چینی تیک‌تاک است و قصد ندارند این شبکه اجتماعی را کاملاً ممنوع کنند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر