coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تاخیر بی‌سابقه در واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ؛ اعتراضات شدت گرفت

به نظر می‌رسد بازنشستگان شرایط خوبی ندارند. پس از موضوع همسان سازی، اکنون واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز با تاخیر مواجه شده است.

6 روز پیش قرار بود واریز حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی بر اساس حروف الفبا انجام شود؛ اما اکنون برخی از بازنشستگان از تاخیر در دریافت حقوق خود شکایت کرده‌اند. به گزارش اقتصاد آنلاین، بازنشستگان کارگری با این خبرگزاری تماس گرفته و عنوان کرده‌اند که تاخیر بی‌سابقه در واریز حقوق شهریور ماه تمام برنامه‌هایشان را بهم ریخته است.

راهنمای خرید تکراتو

آنطور که مشخص است بازنشستگانی که نام خانوادگیشان با حرف «الف» شروع می‌شود به جای 20 در تاریخ 24 شهریور ماه و آن‌هایی که نام خانوادگی‌شان با «ب» آغاز می‌شود، ۲۵ شهریور حقوق خود را دریافت کرده‌اند. تاکنون سابقه نداشته که در واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 4 روز وقفه ایجاد شود.

تاخیر در واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلات زیادی به همراه دارد

پس از بازنشستگان، علی‌اکبر عیوضی عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز از شرایط موجود انتقاد کرد و گفت:

این تاخیر طولانی نشان از ناتوانی مدیرعامل تامین اجتماعی و عدم درک معاونین مالی این سازمان از بحث مستمری و وضعیت مستمری‌بگیران دارد. در ۴۰ سال گذشته این تاخیر سابقه نداشته است؛ عجیب است که خودشان جدول اعلام می‌کنند ولی در اجرا آن را به دست فراموشی می‌سپارند.

عیوضی در ادامه به شکایت‌های مطرح شده اشاره کرد و گفت حتی یک روز تاخیر می‌تواند تمام بخش‌های زندگی بازنشستگان را بهم بریزد. او با بیان اینکه تاخیر 4 روزه مشکلات زیادی را به همراه دارد گفت: «حتی ممکن است بازنشسته نان خالی در خانه نداشته باشد.»

او در پایان عنوان کرد:

متاسفانه درک درستی از زندگی بازنشستگان کارگری که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها زیر خط فقر هستند، ندارند؛ حقوق بازنشستگان، حقوق نجومی نیست که اگر با چند روز تاخیر پرداخت شد، آب از آب تکان نخورد؛ ما از وزیر کار جدید درخواست داریم به این موضوع ورود کرده و جلوی بدتر شدن اوضاع را بگیرند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر