راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

متا رسانه های روسی را مسدود می‌کند؛ روسیه به‌دنبال اثرگذاری بر افکار عمومی

متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام در اقدامی دسترسی به رسانه های روسی را محدود کرد. گفته می‌شود. این تصمیم به موجب تلاش این رسانه‌ها برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی اتخاذ شده است.بر اساس گزارش bbc، رسانه‌های روسی مانند راشا تودی (RT) و Rossiya Segodnya دو شبکه‌ای هستند که متا آنها را مسدود کرده است. طبق ادعای متا، رسانه‌های مذکور از روش‌های پیچیده‌ای برای تبلیغ و تاثیرگذاری بر افکار مردم استفاده کرده و سعی می‌کردند از دید سیستم‌های نظارتی متا پنهان بمانند.

متا و تلاش برای مقابله با تبلیغات و پروپاگاندای رسانه های روسی

این اقدام متا را می‌توان ادامه روند فشارهای جهانی بر رسانه‌های دولتی روسیه تلقی کرد. اتحادیه اروپا و ایالات متحده با آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه 2022، همواره بر شبکه‌های اجتماعی فشار آورده‌اند تا فعالیت این قبیل رسانه‌ها را محدود کنند. البته متا پیشتر نیز نسبت به محدودسازی اطلاعات این شبکه‌ها و ممنوعیت تبلیغات آنها اقدام کرده بود.

راهنمای خرید تکراتو

به تازگی ایالات متحده نیز شبکه راشا تودی متهم کرده بود که با پرداخت مبالغی به برخی شرکت‌های آمریکایی تلاش کرده تا بر سیاست‌های داخلی این کشور اثر بگذارد. این اتهامات پس از آن مطرح شد که برخی مدارک نشان دادند ویدیوهای راست‌گرا با موضوعاتی مانند مهاجرت و اقتصاد، به طور مخفیانه توسط کارکنان این شبکه ساخته و منتشر می‌شد.

در واقع می‌توان گفت که به نظر می‌رسد کشورهای غربی برای مقابله با نفوذ رسانه‌های روسی در فضای دیجیتال و تاثیرگذاری آنها بر افکار عمومی چنین تصمیمی را آغاز کرده و دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر