coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری هنگفت روی زیرساخت های هوش مصنوعی برنامه‌ریزی می‌کند

مایکروسافت اعلام کرده که تصمیم دارد با هدف تقویت زیرساخت های هوش مصنوعی تا سقف 60 میلیارد دلار برای باز خرید سهامش هزینه کند.

به گزارش reuters، هیئت مدیره مایکروسافت تصویب کرده که سود سهام سه ماهه اخیر را به 0/83 درصد افزایش دهد. این میزان افزایش معاول 8 سنتی یا حدود 10 درصد نسبت به دوره مشابه قبلی بیشتر است.

راهنمای خرید تکراتو

تأثیر سرمایه‌گذاری‌های روی زیرساخت های هوش مصنوعی بر رشد سهام مایکروسافت در سال جاری

براساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده، مایکروسافت در سال مالی جدید بیشتر بر روی تقویت زیرساخت‌های هوش مصنوعی تمرکز کرده است. غول فناوری ردموندی در سه‌ماهه آخر منتهی به 30 ژوئن 2024 تقریبا 77.6 درصد رشد داشته که عمدتا مربوط به هزینه‌هایی می‌شود که در بخش هوش مصنوعی صرف شده است. این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از این فناوری تا چه حد در آینده‌ی کسب‌و‌کار مایکروسافت نقش دارد.

علیرغم اینکه این شرکت در بخش ابری (Azure) روند رشدی کندی را تجربه کرده، اما امیدوار است در نیمه‌ی دوم سال مالی 2025 این رویه سریع‌تر شود.

مایکروسافت از نادر شرکت‌هایی است که مستقلا سهم درآمدی ناشی از هوش مصنوعی را گزارش می‌کند. این در حالی ست که بسیاری از شرکت‌ها در این حوزه درآمد چندانی نداشته است. شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و آلفابت هموراه تحت فشار سرمایه‌گذاران هستند تا نشان دهند که سرمایه‌گذاری‌هایش سنگینی که برای تقویت زیر ساخت‌ های هوش مصنوعی می‌شود به بازدهی قابل توجهی منجر شده است.

همچنین این شرکت طی اقدامی ساختار گزارشی واحد‌های تجاری‌اش را تغییر داده و قسمتی از درآمدهای مربوط به تبلیغات جستجو و اخبار را به زیر مجموعه Azure انتقال داده است. سهام این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون اندکی افزایش داشته و حدودا رشد 15 درصدی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر