coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اولویت تخصیص مسکن ملی مشخص شد؛ آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن

سال‌های زیادی از ایجاد طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه‌دار کردن قشر ضعیف جامعه می‌گذرد و با چالش‌های زیادی هم روبرو بوده است. مهم‌ترین چالش را می‌توان اولویت تخصیص مسکن ملی دانست که علیرغم وعده‌ها هیچ‌کدام از دولت‌ها از زمان پیدایش این طرح تاکنون موفق نشده‌اند این اولویت‌بندی را به درستی اجرا کنند.

بر همین اساس نشستی با محوریت آسیب‌شناسی طرح نهضت ملی برگزار شد و در آن مسعود بیات منش، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در وهله‌ی اول باید اولویت تخصیص مسکن ملی با دهک‌های کم برخوردار باشد! بیات‌منش ادامه داد که مهم‌ترین مسئله‌ای که در اجرای این طرح‌ها وجود دارد، تامین مالی پروژه‌هاست که آن نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

راهنمای خرید تکراتو

او تصریح کرد که باید وزارت راه‌ و شهرسازی باید به شکل ستادی مشکلات مالی را رسیدگی و مرتفع کرده و اجرای آن را به شرکت‌های تابع واگذار کند. وی همچنین بر شناسایی متقاضیان واقعی مسکن تاکید کرد.

در ادامه این نشست، «ارسلان مالکی»، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی حوزه مسکن باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب به رونق این بخش کمک کند، افزود: تغییر نگرش و سیاست‌های کنونی برای پیشرفت در طرح نهضت ملی مسکن ضروری است. او همچنین از چالش‌های موجود در تامین مالی و تسهیلات بانکی سخن گفت و تاکید کرد که این موضوع باید در شورای عالی مسکن به طور جدی پیگیری شود.

مالکی همچنین به اقداماتی که طی سال‌های گذشته در حوزه تامین مالی پروژه‌های مسکن از طریق بازار سرمایه انجام شده اشاره کرد و اظهار داشت که استفاده از سرمایه‌های خرد می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مفید برای تامین مالی این پروژه‌ها باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر