coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سازمان هدفمندی یارانه‌ها: در صورت افزایش منابع، مبلغ یارانه افزایش پیدا می‌کند

اخر هر ماه طبق تاریخ مقرر، یارانه‌ها به حساب سرپرست‌های خانوار واریز می‌شود؛ اما سوال مهمی که مطرح است، این است که آیا امکان افزایش مبلغ یارانه در سال 1403 وجود دارد یا خیر. سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مصاحبه اخیرش به این سوال پاسخ داده است.

به گزارش تجارت نیوز، طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه امکان افزایش مبلغ یارانه در سال جاری وجود ندارد، توضیحاتی را در این باره ارائه داده است. طبق گفته‌های وی، اجرایی شدن این موضوع به افزایش منابع وابسته است.

راهنمای خرید تکراتو

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره توضیح داد:

یارانه فعلی نیز با تحقق صد درصدی منابع مالی همراه نبوده و به همین دلیل امکان افزایش مبلغ یارانه وجود ندارد. در نیمه اول سال ۱۴۰۳، حدود ۵۲ تا ۵۳ درصد از منابع مورد نیاز محقق شده و سازمان با ۵۰ درصد کسری منابع مواجه است.

به بیان او، مبلغ یارانه‌ها رابطه مستقیمی با منابع دارد. بنابراین اگر منابع افزایش پیدا کنند، به طبع مبلغ یارانه‌ها نیز بیشتر می‌شود. حسینی افزود: «علاوه بر یارانه نقدی، سازمان باید یارانه طرح دارویار (شیرخشک، دارو و ملزومات پزشکی)، مستمری بهزیستی و کمیته امداد وهمچنین مواردی که در جدول ۱۴ قانون بودجه لحاظ شده‌ است را باتوجه به منابعی که داریم پرداخت کند.»

امکان افزایش مبلغ یارانه در سال 1403 وجود ندارد

بر اساس اعلام وی، تعیین منابع بر عهده‌ی سازمان برنامه و بودجه مسئولیت گذاشته شده است. بنابراین تصمیم‌گیری در خصوص مصرف منابع نیز در گرو تصمیمات همین سازمان است.

حسینی به نظرات عنوان شده در خصوص میزان یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: «ممکن است برای یک فرد ۱۰ میلیون تومان هم کم باشد، در حالی که برای فرد دیگر ۳۰۰ هزار تومان کافی باشد. بنابراین، رضایت افراد از مبلغ یارانه به منابع دولت و شرایط اقتصادی بستگی دارد.»

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پایان افزود:

افزایش مبلغ یارانه در سال ۱۴۰۳ به دلیل عدم تحقق منابع مالی و شرایط اقتصادی امکان‌پذیر نیست و باید به منابع دولت و نیازهای جمعیت یارانه‌بگیر توجه شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر