coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سرنوشت تیک تاک در آمریکا هنوز مشخص نیست؛ تردید قاضی‌ها در ممنوعیت تیک تاک

جنجال بر سر ممنوعیت تیک تاک همچنان ادامه دارد. از چندماه پیش موضوع ممنوعیت این پلتفرم در ایالات متحده مطرح شد؛ اما پس از مدت‌ها بررسی سرنوشت تیک تاک در آمریکا هنوز مشخص نیست.

روز گذشته دادگاه تیک تاک و شرکت توسعه‌دهنده‌اش بایت‌دنس برگزار شد. در واقع این شرکت‌ها قصد داشتند با حضور در دادگاه و بیان دلایل خود از ممنوعیت این پلتفرم جلوگیری کنند. اکنون نیویورک تایمز گزارش‌های جدیدی از جریان این دادرسی منتشر کرده که نشان می‌دهد سرنوشت تیک تاک در آمریکا همچنان نامعلوم است.

راهنمای خرید تکراتو

روز دوشنبه وکلای تیک تاک در دادگاه استیناف ایالات متحده حاضر شدند و سعی کردند با ارائه دلایلی از ممنوع شدن این پلتفرم جلوگیری کنند. سه قاضی وظیفه رسیدگی به این پرونده را برعهده دارند. نکته جالب اینجاست که قاضی‌ها هم هنوز در صدور حکم تردید دارند.

بیایید کمی به عقب برگردیم، ماجرای ممنوعیت این پلتفرم از جایی شروع شد که بر اساس لایحه‌ای جدید، تیک‌تاک موظف شد تا تاریخ 19 ژانویه (30 دی‌) این پلتفرم محبوب را به نهادی آمریکایی واگذار کند.

سرنوشت تیک تاک در آمریکا چه می‌شود؟

وکلای تیک تاک عقیده دارند چنین تصمیمی موجب سرکوب کاربران این پلتفرم می‌شود. «اندرو پینکوس» (Andrew Pincus) یکی از وکلای تیک‌تاک در جریان دادرسی گفت:

کاری که [این قانون] می‌کند، سلب حق آزادی بیان آمریکایی‌هاست.

«دنیل تنی» (Daniel Tenney)، وکیل وزارت دادگستری با گفته‌های پینکوس مخالفت کرد و در جواب گفت: «این اقدام تصمیم معتبر کنگره برای محافظت از داده‌های آمریکایی‌ها در برابر سوءاستفاده دشمنان خارجی است و فقط دستکاری مخفیانه محتواها توسط خارج‌ها را هدف قرار می‌دهد.»

او در ادامه با بیان اینکه چنین تصمیمی هیچ ربطی به آزادی بیان نداشته و در جهت امنیت ملی اتخاذ شده، توضیح داد:

اگر دستکاری مخفیانه محتوا را «آزادی بیان» می‌نامید… این آزادی بیان آمریکایی‌‌ها در آمریکا نیست، بلکه آزادی بیان مهندسان چینی در چین است.

دنیل تنی عقیده دارد واگذاری این پلتفرم به نهادی آمریکایی، امکان ادامه حیات آن را فراهم می‌کند.

سرنوشت تیک تاک در آمریکا هنوز مشخص نیست؛ قاضی‌ها هنوز تردید دارند

یکی از وکلای تیک‌تاک در پاسخ به این سوال که دادگاه به چه دلیلی باید این اپلیکیشن را از همه نظر شامل حمایت قانون اساسی بداند؟ پاسخ داد: «این شرکت با تأسیس شعبه ایالات متحده خود، TikTok US، از حمایت قانون اساسی برخوردار شده است.»

وکیل وزارت دادگستری بر این نظر است که داده‌های تیک تاک برای دولت چین ارزشمند هستند. با توجه به اینکه کاربران موظفند در صورت نیاز داده‌ها را در اختیار دولت چین قرار بدهند، چین نیز می‌تواند از این داده‌ها برای به‌خطرانداختن امنیت ایالات متحده استفاده کند.

به هرحال وکلای دادگستری از قضات حاضر در جلسه که وظیفه رسیدگی به این موضوع را برعهده داردند، در خواست کردند که تا قبل از 6 دسامبر (16 آذرماه) نتیجه این پرونده و سرنوشت تیک تاک در آمریکا را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر