coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

کمیسیون فرهنگی مجلس معیارهایی برای نظارت بر فضای مجازی تعیین می‌کند

بحث نظارت بر فضای مجازی از مدت‌ها پیش مطرح شده اما تاکنون قوانین مشخصی در این رابطه به تصویب نرسیده است. اکنون یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که کمیسیون فرهنگی مجلس قصد دارد معیارهایی برای نظارت بر فضای مجازی تعیین کند.

چند روز پیش سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مجلس برای قانونمند کردن فضای مجازی عزم خود را جزم کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، اکنون علی شیرین‌زاد، نماینده مردم کرج نیز به این موضوع اشاره کرده است. طبق اعلام وی، اگر دولت دست به کار نشود، کمیسیون فرهنگی مجلس معیارهایی برای نظارت بر فضای مجازی تعیین می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

شیرین‌زاد در این باره توضیح داد:

حکمرانی در فضای مجازی یک ضرورت اساسی است تا با تهدیدهایی که از سوی فضای مجازی متوجه مردم ایران است، مقابله و از فرصت بزرگ فضای مجازی استفاده صحیح شود، مجلس شورای اسلامی این حق را از قانون اساسی دریافت کرده که به تمام مراکز تصمیم‌گیر کشور نظارت کند و در زمینه اجرای حکمرانی نیز، نظارت جدی را صورت خواهد داد.

مجلس معیارهایی برای نظارت بر فضای مجازی تعیین می‌کند

نماینده مردم کرج امروز در صحن علنی مجلس اعلام کرد: «شورای عالی فضای مجازی یک نهاد حاکمیتی و مهم کشور است که باید در چارچوب‌ها و سیاست‌های کلی که تعیین کرده در حوزه فضای مجازی اراده و اعمال قدرت کرده و مانع حکمرانی دشمن در فضای مجازی شود.»

کمیسیون فرهنگی مجلس معیارهایی برای نظارت بر فضای مجازی تعیین می‌کند

طبق اعلام شیرین‌زاد، مجلس حتما سیاست‌های کلی نظام، اسناد بالادستی و قوانینی که مجلس در گذشته در حوزه فضای مجازی تصویب کرده بود را مورد استفاده قرار می‌دهد. او در این باره توضیح داد: «البته کمیسیون فرهنگی مجلس می‌تواند بر اساس اختیاری که دارد، معیارهای برای نظارت بر دستگاه‌های دخیل در حوزه فضای مجازی بر اجرای حکمرانی قانونمند تعیین کند و بر اساس آن معیارها نظارت خود را تقویت کند.»

او در پایان خاطرنشان کرد:

البته ما امیدوار هستیم که دولت محترم در حوزه فضای مجازی لایحه‌ای جامع و کامل به مجلس ارائه دهد تا ما بعد از تصویب آن با شرایط بهتری به حکمرانی در فضای مجازی نظارت کنیم و البته اگر دولت لایحه ندهد، مجلس حق دارد طرحی در این زمینه تصویب کند اما به هر حال اکنون، مجلس و کمیسیون فرهنگی معیارها و مکانیزم‌های زیادی برای نظارت در اجرای حکمرانی قانون‌مند در فضای مجازی دارد.

بیشتر بخوانید:

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر