coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

دوروف: ممکن است اطلاعات شخصی کاربران ناقضان قانون را فاش کنیم

به نظر می‌رسد پاول دوروف تسلیم مقامات شده و قصد دارد اطلاعات شخصی کاربران ناقضان قانون را به در اختیار نهادهای دولتی قرار دهد.

 به‌گزارش زومیت، آقای تلگرام تائید کرده احتمال دارد اطلاعات شخصی کاربران  شامل آدرس IP و شماره تلفن را گزارش کند. این درحالی‌ست که بسیاری از کاربران نگران اطلاعات شخصی و حفظ حریم خصوصی‌شان هستند.

راهنمای خرید تکراتو

تلگرام تغییر سیاست داد؛ ارائه اطلاعات شخصی کاربران ناقضان قانون به نهادهای قانونی

پاول دوروف از طریق پستی در کانال شخصی‌اش در تلگرام این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده است. او در این پست عنوان کرده برخی از مجرمان از قابلیت جست‌و‌جوی داخلی تلگرام (Telegram Search) سوء‌استفاده می‌کنند که این امر باعث شده تا تلگرام سیاست‌هایش را تغییر دهد. به همین دلیل ممکن است در برخی از موارد به درخواست‌های قانونی پاسخ داده و اطلاعات کاربران ناقض قانون را ارائه کند.

هشدار پاول دورف درباره سوءاستفاده از قابلیت جست‌وجوی تلگرام
هشدار پاول دورف درباره سوءاستفاده از قابلیت جست‌وجوی تلگرام

البته این اولین باری نیست که دوروف رسما اعلام می‌کند که احتمال اطلاعات شخصی کاربران به دولت‌ها وجود دارد. اگرچه پیش‌تر گزارش‌های درباره‌ی همکاری تلگرام با نهادهای قضایی در موارد نقض حقوق مالکیت فکری مطرح شده بود. به عنوان نمونه، در پاییز 1401 گزارش شده بود که تلگرام در دادگاهی اطلاعات کاربرانی که قانونی کپی رایت را رعایت نکرده بودند فاش کرده است.

در ادامه دوروف اعلام کرده که برای جلوگیری از سوء‌استفاده از قابلیت جستجوی تلگرام، تیمی از ناظران محتوا تشکیل شده که با استفاده از هوش مصنوعی توانسته‌اند محتوای مشکل‌ساز که در نتایج جستجو شناسایی شده‌اند را از دسترس خارج کنند.

دوروف که ماه پیش در فرانسه موقتا دستگیر شده بود، در توضیح عملکرد بخش جستجو تاکید داشت که هدف از ایجاد این ابزار، این بوده که به کاربران برای پیدا کردن دوست و دسترسی ساده‌تر به اخبار کمک کند و نه ترویج یا تبلیغ کالاهای غیر قانونی.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر