coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گمرک ایران از واردات 5.4 میلیون گوشی خبر داد؛ کاهش واردات نسبت به سال قبل

تازه‌ترین آماری که گمرک ایران منتشر کرده، کاهش چشمگیر واردات موبایل را نشان می‌دهد. بر اساس آمار منتشر شده، در 6 ماهه سال جاری تنها 5.4 میلیون گوشی موبایل وارد کشور شده است.

به نظر می‌رسد افزایش بی‌سابقه تعرفه واردات موبایل کار خودش را کرده. به گزارش تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران نشان می‌دهد که در 6 ماهه سال 1403، تنها 5 میلیون و 416 هزار و 446 دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری از گمرگات کشور ترخیص و به داخل راه یافته است.

راهنمای خرید تکراتو

واردات موبایل نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است

اگر واردات موبایل در 6 ماهه اول سال جاری را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که حجم واردات به‌طور چشمگیری کاهش یافته است. آمارها نشان می‌دهد که واردات گوشی تلفن همراه از لحاظ تعداد 16 درصد و از حیث ارزش 8 درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

واردات موبایل نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است

همانطور که گفته شد از ابتدای سال جاری تاکنون تنها 5 میلیون و 416 هزار و 446 دستگاه گوشی تلفن همراه از دو روش تجاری و مسافری وارد کشور شده است. از این تعداد 5 میلیون و 249 هزار و 960 دستگاه به ارزش یک میلیارد و 136 میلیون دلار به شیوه تجاری و 166 هزار و 486 دستگاه به ارزش 89 میلیون و 309 هزار دلار به شیوه مسافری به کشور راه یافته است. ارزش واردات موبایل در مجموع یک میلیارد و 225 میلیون دلار محاسبه شده است.

اگر بخواهیم روند کاهش در هر بخش را به‌طور مجزا بررسی کنیم، می‌بینیم که واردات موبایل در شیوه تجاری از نظر تعداد 15 درصد و از لحاظ ارزش 4 درصد کاهش یافته است. در روش مسافری نیز از لحاظ تعداد 38 درصد و از حیث ارزش 41 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر