coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

موزیلا با لوگویی جدید از گذشته خود فاصله می‌گیرد؛ لوگویی برای نسل دیجیتال

پس سال‌ها موزیلا تصمیم گرفت لوگوی خود را از دایناسور معروف تغییر دهد. لوگوی جدید موزیلا قرار است به نوعی بازتاب ارزش‌ها و هویت بصری این برند باشد.

به‌گزارش theverge، لوگوی جدید موزیلا که به تازگی رونمایی شده، به جای دایناسور قرمز، از یک پرچم که به شکل حرف “M” طراحی شده استفاده می‌کند. این تغییرات با هدف ایجاد تمایز بیشتر بین برند موزیلا و مرورگر فایرفاکس انجام شده و همچنین ارجاعی به ریشه‌های این شرکت در Netscape، اولین مرورگر وب که بعدها توسط موزیلا خریداری شد، دارد.

راهنمای خرید تکراتو

معرفی لوگوی جدید موزیلا ؛ نمایانگر روح فعال و نوآورانه

تایپوگرافی لوگوی جدید موزیلا برای نوشتن Mozilla متفاوت بوده و پرچمی به شکل «M» در کنار آن طراحی شده است. این پرچم در واقع قرار است گویای روح فعال برند موزیلا باشد یا به قول خود سازمان، نمایانگر ماموریت آن در ایجاد شفافیت، نوآوری و مشارکت در اینترنت است.

امی ببینگتون، مدیر برند موزیلا، در مورد این تغییرات گفت که این لوگو و سیستم بصری جدید، همسو با نیازها و ارزش‌های مخاطبان موزیلا طراحی شده است. این مخاطبان شامل توسعه‌دهندگان، فعالان اینترنتی، مقامات دولتی و کاربرانی هستند که به دنبال بازپس‌گیری کنترل زندگی دیجیتال خود هستند.

معرفی لوگوی جدید موزیلا ؛ نمایانگر روح فعال و نوآورانه

نکته جالب در طراحی جدید این است که پرچم و نقطه‌ای که روی آن قرار دارد، به‌نوعی یادآور دایناسور نمادین موزیلا است که در سال ۱۹۹۸ به عنوان اولین لوگوی این شرکت مورد استفاده قرار گرفت. همچنین، مارک سورمن، مدیرعامل موزیلا، اشاره کرده است که پرچم می‌تواند به عنوان نمادی برای سبک هنری ASCII موزیلا در نظر گرفته شود و هواداران را به خود جلب کند.

معرفی لوگوی جدید موزیلا ؛ نمایانگر روح فعال و نوآورانه

در تغییرات جدید، رنگ قرمز که پیشتر در لوگوی دایناسور موزیلا استفاده می‌شد، جای خود را به رنگ سبز داده است که به همراه پس‌زمینه‌های سفید و سیاه در نسخه‌های مختلف لوگو استفاده می‌شود. این لوگو همچنین با قلم‌های جدیدی به نام‌های Mozilla Semi-Slab، Mozilla Sans و Mozilla Sans Text طراحی شده است که جایگزین قلم‌های پیشین شده‌اند.

هنوز وب‌سایت موزیلا از لوگوی قدیمی استفاده می‌کند. ببینگتون در این رابطه گفت که تغییرات به تدریج در تمامی بخش‌های آنلاین و فیزیکی موزیلا اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر