coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

افزایش شدید هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت

در کنار همه افزایش قبمت‌ها، به تازگی هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت نیز به شدت افزایش یافته است. ظاهراً طرح گواهینامه 1 روزه بهانه‌ای برای گرانی شده است.

پلیس راهور سال گذشته طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت را پس از 10 سال خواب دوباره فعال کرد تا بهانه‌ای شود برای دریافت سریع و ترغیب موتورسواران برای انجام اقدامات لازم اخذ گواهینامه. یکی دیگر از راهکارهای پلیس جهت ترغیب موتورسواران، کاهش 52 درصدی هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت بود که مورد بسیار وسوسه‌انگیزی محسوب می‌شد.

راهنمای خرید تکراتو

به نقل از تسنیم؛ باوحود اینکه اعلام شده بود که هزینه اخذ گواهینامه یک روزه موتورسیکلت 320 هزار تومان شده است، اما مشاهدات از هزینه بسیار بالاتر خبر می‌دهند. گفتنی‌ست که این هزینه تا 150 درصد رقم اصلی افزایش داشته است.

افزایش شدید هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت

طرح گواهینامه 1 روزه موتورسیکلت به دلیل سرعت در دریافت به شدت مورد استقبال قرار گرفت. این طرح فقط در یک روز با سپری کردن مراحلی همچون معاینه پزشکی، انجام تست فنی و غیره به پایان می‌رسد و معمولاً افراد در آزمون قبول می‌شوند.

هزینه دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت در سال 1403 مغایر با گفته‌های مدیران پلیس راهور است. طبق تجربیات و گزارشات مشخص شد که مراکز اخذ گواهینامه موتورسیکلت به جای 320 هزار تومان، مبلغ 805 هزار تومان از متقاضی دریافت می‌کنند. این یعنی 150 درصد افزایش هزینه.

افزایش شدید هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت

بر اساس گزارش تسنیم، از حدود 10 سال پیش و پس از آنکه صدور گواهینامه موتورسیکلت به آموزشگاه‌های بخش خصوصی سپرده شد و عملاً امکان دریافت گواهینامه یک‌روزه با این تصمیم پلیس از میان رفت، تعداد جمعیت موتورسواران فاقد گواهینامه، افزایش شدید و تصاعدی را به خود دید به‌گونه‌ای که طبق آخرین آمار، در زمان حاضر در کشورمان حدود 12 میلیون موتورسیکلت وجود دارد اما تنها 6 میلیون نفر از موتورسیکلت‌سواران دارای گواهینامه هستند!

این به این معناست که حدود 50 درصد موتورسیکلت‌سواران در کشورمان بدون گواهینامه در حال تردد هستند که این مسئله می‌تواند خطرات جانی و مالی بسیاری برای خودشان و دیگران به‌همراه داشته باشد؛ در شهر تهران به‌تنهایی حدود 4.3 میلیون موتورسیکلت وجود دارد که سهم بالایی از تصادفات را موتورسواران به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش مبلغ دریافت گواهینامه موتورسیکلت چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر