coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

چالش‌های جدید امنیت دیجیتال: دور زدن کپچای گوگل با هوش مصنوعی

با پیشرفت‌های روز افزون هوش مصنوعی، سیستم‌های امنیتی تشخیص ربات مثل کپچا بیش از پیش زیر سوال رفته‌اند. اخیرا محققان سوئیسی دانشگاه ETH زوریخ، توانسته‌اند با استفاده از هوش مصنوعی، کپچای گوگل را دور بزنند.به‌گزارش decrypt، این اقدام که می‌تواند هشداری برای سیستم‌های امنیتی آنلاین تلقی شود چالش جدی‌ است که شرکت‌های فناوری بزرگ را درگیر خود خواهد کرد.

عواقب دور زدن کپچای گوگل

در این تحقیق، هوش مصنوعی توانست به راحتی کپچای مبتنی بر تصویر را (حتی اگر به شکلی طراحی شده تا ربات را از انسان تشخیص دهد) حل کند. هرچند در حل این کپچای گوگل انسان نیز دخالت داشت، با اینحال نشان می‌دهد که AI پیشرفت قابل توجهی در تقلید از هوش انسانی داشته است. بنابراین لازم است که سیستم‌های امنیتی موجود مجددا ارزیابی شوند و راه‌کارهای جدیدتری به کار گرفته شوند.

راهنمای خرید تکراتو

متئو گرین، استاد دانشگاه جان هاپکینز، تاکید کرده که این نتایج نمایانگر محدودیت‌های کنونی کپچاهاست که بر اساس برتری انسان‌ها در برابر هوش مصنوعی طراحی شده‌اند. فیلیپ مک از دانشگاه نیویورک نیز معتقد است که با ارتقاء AI، چنین نتایجی قابل پیش‌بینی بوده است.

چالش‌های جدید امنیت دیجیتال: دور زدن کپچای گوگل با هوش مصنوعی

همزمان با این چالش‌ها، گوگل و دیگر شرکت‌های فناوری در حال به‌روزرسانی الگوریتم‌های خود برای بهبود سیستم‌های تشخیص ربات هستند. به گفته سندی کاری از شرکت Forrester، شرکت‌ها بایستی روی نوآوری در مدل‌های امنیتی خود تمرکز کنند تا هزینه‌های دور زدن سیستم‌ها توسط ربات‌ها را افزایش دهند.

بالابردن درجه سختی کپچاها به عنوان راه‌کار کوتاه‌مدت ممکن است مفید باشد. اما باید در نظر داشت که این امر تجربه‌ی کاربری برای انسان‌ها را نامطلوب کرده و کارایی‌اش را از دست خواهد داد. برهمین اساس متخصصان پیشنهاد کرده‌اند که به تدریج روش‌های نوآورانه‌تری را باید جایگزین کپچاها برای امنیت دیجیتال کرد.

به باور ژن تسودیک از دانشگاه کالیفرنیا، روش‌های امنیتی که در حال حاضر به کار گرفته می‌شود باید به آرامی کنار گذشاته شده و طراحی راهکارهای جدید امنیتی به یک رقابت علمی تبدیل شود. از سوی دیگر، نبود کپچاها می‌تواند عواقب جدی برای وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین داشته باشد، چرا که توانایی تشخیص کاربران واقعی از روبات‌ها نقشی حیاتی در اقتصاد دیجیتال ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر