coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

رئیس مرکز تتا از رشد تجارت الکترونیک در کشور خبر داد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در جدیدترین مصاحبه تلوزیونی خود، آمار جدیدی از تجارت الکترونیک در کشور ارائه داد. طبق اعلام وی، تعداد شرکت‌های حوزه‌ی تجارت الکترونیکی در 5 ماهه ابتدایی سال 1403 حدود 21 درصد رشد داشته است.

به گزارش زومیت، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت‌وگو با برنامه میز اقتصاد شبکه خبر سیما، از رشد تجارت الکترونیک در کشور خبر داد.

راهنمای خرید تکراتو

او در این باره توضیح داد:

در دو سال گذشته رشد بسیار بسیار مطلوبی در کشور مشاهده شد، به شکلی که در سال گذشته رشد 74 درصدی را تجربه کردیم که بالغ بر 3200 هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکت‌های تجارت الکترونیکی بود.

رشد تجارت الکترونیک ادامه دارد

کلاهدوزان عقیده دارد که آمار 5 ماهه ابتدایی سال 1403 بیانگر آن است که این روند صعودی تا پایان سال ادامه دارد. چندماه پیش، گزارش سالانه تجارت الکترونیک در سال 1402 منتشر شد.

اکنون رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت‌وگوی خود به آمار منتشر شده اشاره کرد و گفت: «از لحاظ تعدادی و همچنین اقبال مردم به حوزه تجارت الکترونیکی، تعداد تراکنش‌های خرید توسط مردم یک رشد 34 درصدی در سال 1402 را داشته است.»

رئیس مرکز تتا از رشد تجارت الکترونیک در کشور خبر داد

او با بیان اینکه تعداد شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی افزایش یافته است، در این باره توضیح داد:

در مقام مقایسه از نظر تعداد شرکت‌های تجارت الکترونیکی در پنج ماه ابتدایی سال 1403 نزدیک به 21 درصد رشد در این حوزه تجربه شده است، سال 1401 تعداد 141 هزار شرکت، سال 1402 تعداد 210 هزار شرکت بود و اکنون به تعداد 250 هزار شرکت دارای اینماد رسیده‌ایم.

همانطور که می‌دانید اینماد در تجارت الکترونیکی همیت بسیار بالایی دارد. رئیس مرکز تتا در پایان به این مورد اشاره کرد و گفت:

اینماد شناسنامه‌ای را برای هر کسب و کار تشکیل می‌دهد و بر اساس آن شناسنامه، مردم می‌توانند تعداد شکایاتی که آن کسب و کار داشته، احیاناً اگر تعلیق شده و سابقه آن کسب و کار، آدرس، صاحب امتیاز و غیره را مشاهده کرده و در نهایت بر اساس جمیع این اطلاعات می‌توانند تصمیم بگیرند که از این کسب و کار خرید کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر