coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

رشد 60 درصدی سهام متا در سال جاری؛ ثروت زاکربرگ از مرز 201 میلیارد دلار گذشت

زمانی که زاکربرگ بر روی متاورس سرمایه‌گذاری کرد بسیاری با او مخالف بودند؛ اما اکنون رشد سهام متا، بنیان‌گذارش را به چهارمین مرد ثرونمند دنیا تبدیل کرده است.

قمار زاکربرگ بر روی متاورس در ابتدا جواب نداد و بیش از 100 میلیارد دلار از دارایی خالص او را به یغما برد؛ اما بالاخره در حال ثمربخشی است. به گزارش bloomberg، افزایش بی‌سابقه قیمت سهام متا پلتفرمز، باعث شده زاکربرگ به چهارمین مرد ثروتمند دنیا تبدیل شود.

راهنمای خرید تکراتو

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ارزش دارایی زاکربرگ برای اولین بار از 200 میلیارد دلار عبور کرده است. سال 2022 هنگامی که زاکربرگ اعلام کرد قصد دارد نام فیسبوک را تغییر دهد و در بخش متاورس سرمایه‌گذاری کند، بزرگان فناوری با او مخالفت کردند. پیشرفت تیک تاک به عنوان یک رقیب قدرتمند هم از سوی دیگر باعث شد بنیان‌گذار متا شکست بزرگی را تجربه کند.

رشد 60 درصدی سهام متا زاکربرگ را به چهارمین ثروتمند جهان تبدیل کرد

اما اکنون بعد از دو سال بالاخره تلاش‌های زاکربرگ به نتیجه رسیده است. سهام متا در سال جاری رشد 60 درصدی را تجربه کرده است. همین موضوع باعث شده دارایی سرمایه‌گذارش در کمتر از دو سال 60 درصد افزایش یافته و به 201 میلیارد دلار برسد. متا چند روز پیش با رونمایی از عینک واقعیت افزوده Orion خود، بار دیگر قدرتش در دنیای متاورس را به رخ کشید.

تحلیلگران JMP Securities در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران نوشتند: «با همراهی پیشرفت سخت‌افزاری متا در پنج سال گذشته و پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی، Orion نشانگر دگردیسی متا از یک شرکت شبکه اجتماعی به یک شرکت متاورسی است.»

رشد ۶۰ درصدی سهام متا در سال جاری؛ ثروت زاکربرگ از مرز ۲۰۱ میلیارد دلار گذشت

متا از سال 2022 تاکنون حدود ده‌ها هزارنفر از کارمندان خود را برکنار کرد و نیروی کار این شرکت در جهان 25 درصد کاهش یافت. زاکربرگ دست از کار نکشید و با یک طرح بازخرید 50 میلیارد دلاری سهام و اولین سود سهمی سه ماهه متا، ارزش سهام خود را افزایش داد.

یکی دیگر از بخش‌هایی که متا به‌تازگی علاقه زیادی به آن نشان داده، هوش مصنوعی است. این شرکت با سرمایه‌گذاری‌های عظیم در این بخش اکنون به یک از رهبران فناوری نوظهور هوش مصنوعی تبدیل شده و کاربران زیادی در پلتفرم‌ها از Meta AI استفاده می‌کنند.

زاکربرگ در زندگی شخصی خود نیز تغییراتی ایجاد کرده است. این مدیرعامل 40 ساله بیشتر به عنوان یک متخصص فن‌آوری شناخته می‌شود؛ و حالا عکس‌هایی از ورزش‌های هنرهای رزمی و موج‌سواری او نیز دست به دست می‌شوند. زاکربرگ حتی از سیاست هم کنار‌ه‌گیری کرده و صراحتا از فعالیت‌های سیاسی خود ابراز پشیمانی کرده است.

بر اساس اعلام بلومبرگ، زاکربرگ اکنون پس از ایلان ماسک، جف بزوس و برنارد آرنو در جایگاه چهارم فهرست 500 ثروتمند جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر