coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مبلغ عجیب جریمه پوشاندن پلاک ؛ زندان در انتظار متخلفان [+ فیلم]

شاید با اطلاع از مبلغ عجیب جریمه پوشاندن پلاک دیگر دست به این کار نزنید. در این خصوص پلیس راهور هشدار داده که دستکاری پلاک جرم بوده و مجازات زندان دارد.

در تاریخ شنبه، 23 تیرماه 1403 محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری دولت سیزدهم، دستور اجرای مبلغ جدید جرائم رانندگی را به پلیس راهنمایی و رانندگی داد. پس از این خبر جریمه های رانندگی تا 4 الی 5 درصد افزایش یافت. پس از آن ما در تکراتو به صورت مجزا به اعلام جزئیات بخشی از این جرائم و مبالغ‌های مختلف آن در کلانشهرها، سایر شهرها و مسیرهای روستایی پرداختیم.

راهنمای خرید تکراتو

یکی از جریمه‌های رانندگی که مبلغ بسیار بالا داشته و طبق قانون جرم محسوب می‌شود، جریمه پلاک‌پوشانی است. اینگونه تخلف بیشتر توسط افرادی صورت می‌گیرد که یا درگیر مسئله‌ای دیگر حالا می‌تواند قاچاق کالا با خودرو و اینگونه موارد باشد و یا خودرو آنان فاقد معاینه فنی و بیمه شخص ثالث است. به هر صورت جریمه پوشاندن پلاک به غیراز جریمه نقدی، به گفته پلیس راهور، 6 ماه تا 1 سال حبس دارد. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.

به نقل از ایرنا؛ مبالغ جریمه پوشاندن پلاک توسط هیئت وزیران تصویب شده است.

جریمه پوشاندن پلاک چقدر است؟

سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور پایتخت، در این خصوص گفت: «اگر پلاک خودرو یا موتورسیکلت توسط پارچه یا ماسک یا طلق‌های سیاه پوشانده شود به نحوی که ارقام مشخص نباشد، ۷۰۰ هزار تومان جریمه دارد.»

وی افزود:

«نداشتن پلاک در جلو یا عقب وسیله نقلیه و موتورسیکلت‌هایی که تک پلاک دارند یا ارقام پلاک ناخوانا داشته باشند، ۴۰۰ هزار تومان جریمه دارد.»

جریمه پوشاندن پلاک چقدر است؟

این مقام نظامی در ادامه گفت: «دستکاری پلاک خودرو و موتورسیکلت فقط جریمه در پی ندارد؛ بلکه یک جرم محسوب شده و طبق قانون 6 ماه تا 1 سال جبس برای متخلف درنظر گرفته می‌شود.»

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران در پایان یادآور شد:

«در ۶ ماهه امسال ۳۱۶ هزار مالک وسیله نقلیه به واسطه تخلفات پلاک، جریمه شده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نرخ جریمه پوشاندن پلاک چیست؟ آیا موافق مجازات زندان برای این تخلف هستید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر