coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مایکروسافت به دلیل همکاری با OpenAI تحت نظارت نهادهای آلمان قرار گرفت

به نظر می‌رسد همکاری مایکروسافت با OpenAI نهادهای نظارتی آلمان را نگران کرده است. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که نهادهای آلمان فعالیت این غول فناوری را زیر نظر گرفته‌ است.

چندی پیش مشخص شد که مایکروسافت قصد دارد برای تامین برنامه‌های هوش مصنوعی خود، نیروگاه هسته‌ای «تری مایل آیلند» را احیا کند. چند روز پیش هم خبر سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد دلاری این شرکت در مکزیک، سروصدای زیادی به‌پا کرد. به نظر می‌رسد غول فناوری ردموندی برنامه‌های زیادی برای توسعه هوش مصنوعی در سر دارد.

راهنمای خرید تکراتو

رابطه نزدیک مایکروسافت با OpenAI، توجه نهادهای آلمان را به خود جلب کرد

اما آنطور که مشخص است همکاری مایکروسافت با OpenAI، نظر نهادهای نظارتی آلمان را به خود جلب کرده است. اکنون techcrunch گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد نهادهای آلمانی، فعالیت این غول فناوری را زیر نظر گرفته‌ است.

دفتر فدرال کارتل (FCO) نیز از این موضوع آگاه است و اعلام کرده که تشخیص نهادهای نظارتی آلمان، ممکن است به محدودیت مایکروسافت منجر شود. این موضوع به FCO اجازه می‌دهد که نظارت بیشتری بر فعالیت این شرکت در حوزه هوش مصنوعی داشته باشد.

مایکروسافت به دلیل همکاری با OpenAI تحت نظارت نهادهای آلمان قرار گرفت

البته این سازمان پیش از این، یعنی از مارس 2023 (اسفند 1401 و فروردین 1402) فعالیت‌های مایکروسافت را زیر نظر دارد. FCO عقیده دارد که مایکروسافت و OpenAI نمی‌توانند با هم ادغام شوند. اکنون حوزه اختیارات این نهاد گسترده‌تر شده و همین موضوع می‌تواند رابطه دو غول فناوری را دست‌خوش تغییراتی کند.

اگر خاطرتان باشد زمانی که OpenAI، سم آلتمن را از سمت مدیرعاملی برکنار کرد، این مایکروسافت بود که آلتمن و کارکنانش را پذیرفت و اعلام کرد که با آنها همکاری می‌کند.

کوپایلوت دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت، تاکنون توانسته عملکرد خوبی را ارائه بدهد. همین موضوع باعث ایجاد همکاری‌های جدید مایکروسافت با تامین‌کنندگان بسیاری شده است.

این غول فناوری حتی بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی دیگر را پلتفرم Azure خود ارائه می‌دهد. همین موضوع به تقویت جایگاه این شرکت در حوزه هوش مصنوعی منجر شده است.

غول فناوری ردموندی نیز به گزارش‌های منتشر شده واکنش نشان داده و اعلام کرد که حاضر است با نهاد‌های آلمان همکاری کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر