coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تماشا کنید: اپل تمام قابلیت‌های دکمه کنترل دوربین را در این ویدیو به نمایش گذاشت

اپل به‌تازگی یک ویدیوی تبلیغاتی منتشر کرده و در آن، تمام قابلیت‌های دکمه کنترل دوربین را به رخ کشیده است.

این غول فناوری آمریکایی پیش از این ویدیوهایی را برای نمایش قابلیت‌های Apple Intelligence منتشر کرده بود و حالا نوبت به تبلیغ توانایی‌های دکمه کنترل دوربین رسیده است. و اگر کمی دقت کنید، به یک نکته کلیدی پی می‌برید و متوجه می‌شوید که هدف اپل از کاربرد اصلی این دکمه چه بوده است.

راهنمای خرید تکراتو

نمایش قابلیت‌های دکمه کنترل دوربین

یکی از مهم‌ترین تغییرات آیفون‌های امسال نسبت به مدل‌های سال‌های قبل، دکمه‌ی چندکاره‌ای است که با عنوان Camera Control معرفی شده. با این دکمه، دسترسی سریع‌تری به دوربین خواهید داشت؛ اما کاربردهای دیگری هم دارد. برای مثال، کاربر با استفاده از آن می‌تواند هنگام عکاسی، سریع‌تر به تنظیماتی مثل زوم در اپلیکیشن اپل دسترسی داشته باشد.

و حالا اپل با انتشار این ویدیو، ویژگی‌های دکمه کنترل دوربین را به تصویر کشیده است:

اپل این ویژگی جدید را در تمام مدل‌های آیفون 16 قرار داده و آن را منحصر به مدل‌‌های پرو نکرده است. اما درباره نکته کلیدی باید اشاره کنیم که به نظر می‌رسد این دکمه بهترین کارایی را برای عکاسی لنداسکیپ دارد.

یکی از نکاتی که در این ویدیو جلب توجه می‌کند،َ این است که گوشی برای استفاده از کنترل دوربین، همیشه در حالت افقی است. پیش از این در گزارش‌هایی آمده بود که ارگونومی این دکمه مناسب نیست و کاربران هنگام عکاسی نمی‌توانند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند. اینطور که از شواهد پیداست، این دکمه برای عکاسی در حالت افقی در نظر گرفته شده و برای عکاسی پرتره و عمودی چندان مناسب نیست.

به گزارش 9to5mac، ویژگی‌های بصری هوش مصنوعی که همراه با iOS 18.2 منتشر می‌شوند، می‌توانند استفاده از این گوشی در حالت عمودی را نیز بهینه‌ کنند. اما تا آن زمان، بهترین حالتی که می‌توانید از قابلیت‌های این دکمه بهره‌مند شوید، همان حالت افقی است و در حالت عمودی، بیشتر کاربرد دکمه‌ی شاتر را دارد.

نظر شما درباره ویدیوی تبلیغاتی اپل چیست؟ آیا این ویدیو به نفع اپل تمام شده و می‌تواند به فروش سری آیفون 16 کمک کند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر