coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مارک زاکربرگ دومین فرد ثروتمند جهان شد؛ صعود ۴ پله‌ای در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ

مدیرعامل متا از بنیان‌گذار آمازون جلو زد. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که مارک زاکربرگ اکنون با دارایی 211 میلیارد دلار، در جایگاه دومین فرد ثروتمند جهان قرار گرفته است.

چند روز پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد افزایش بی‌سابقه قیمت سهام متا پلتفرمز، باعث شده زاکربرگ به چهارمین مرد ثروتمند دنیا تبدیل شود. به نظر می‌رسد رشد سهام متا همچنان ادامه دارد. اکنون بلومبرگ، گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد دارایی خالص مارک زاکربرگ حتی از جف بزوس هم بیشتر شده است.

راهنمای خرید تکراتو

ثروت مارک زاکربرگ از جف بزروس پیشی گرفت

وقتی که زاکربرگ خواست در دنیای متاورس سرمایه‌گذاری کند، بسیاری از بزرگان فناوری به او پشت کردند. مدیرعامل متا، طی چند سال اخیر چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاست. طی دو سال اخیر او مجبور شد برای کاهش هزینه‌ها، حدود 21 هزار کارمند خود را اخراج کند. البته زاکربرگ این‌ اتفاقات را بخشی از برنامه «سال بهره‌وری» متا عنوان کرد.

به نظر می‌رسد برنامه‌های او واقعا جواب داده است. به گزارش دیجیاتو، دارایی خالص زاکربرگ فقط در سال 2024، 78 میلیارد دلار بیشتر شده است.

مارک زاکربرگ دومین فرد ثروتمند جهان شد؛ صعود ۴ پله‌ای در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ

متا مانند تمام شرکت‌های بزرگ فناوری، در سال جاری بیشتر توجه خود را به هوش مصنوعی معطوف کرده است. زاکربرگ 13 درصد از سهام متا را در اختیار دارد؛ بنابراین رشد 23 درصدی این شرکت خصوصا در سه‌ماهه دوم سال، تاثیر به‌سزایی در افزایش ثروت بنیان‌گذارش داشته است.

گرچه او در سال‌های اخیر مجبود بود تعداد زیادی از کارمندان خود را کنار بگذارد؛ اما بالاخره ورق برگشته و بازی به نفع زاکربرگ شده است. تعداد کاربران فعال روزانه متا نسبت به سال 2023،  6.5 درصد درصد رشد کرده است.

این شرکت اکنون 3.27 میلیارد نفر کاربران فعال روزانه دارد. سهام این شرکت نیز در روز پنجشنبه رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده و به 582.77 دلار رسید. همه اینها دست به دست هم داده تا مارک زاکربرگ بتواند 4 پله در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ بالاتر برود. دارایی خالص او حتی از جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون هم سبقت گرفته است.

زاکربرگ اکنون با پشت‌سر گذاشتن بزوس و کسب جایگاه دومین فرد ثروتمند جهان، با دارایی خالص 211 میلیارد دلار، با ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد جهان رقابت می‌کند. گرچه ثروت او اکنون حدود 2 میلیارد دلار بیشتر از ثروت جف بزوس است، اما هنوز حدود 50 میلیارد دلار با ماسک فاصله دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر