coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

این محصولات اپل احتمالا تا یک ماه دیگر از خط تولید خارج می‌شوند

همانطور که می‌دانید چیزی تا رویداد اپل باقی نمانده و طبق سنت همیشگی، با معرفی محصولات جدید، برخی از محصولات قدیمی را از مدار تولید خارج می‌کند. اما شاید این سوال به ذهنتان برسد که کدامیک از محصولات اپل دیگر تولید نمی‌شوند؟

به‌گزارش 9to5mac، انتظار می‌رود با برگزاری رویداد اپل در ماه اکتبر (مهر و آبان) با معرفی محصولات جدیدی همچون آیپد و مک، تولید برخی مدل‌های قدیمی‌تر متوقف شود. در ادامه محصولاتی که اپل خط تولید آنها را متوقف خواهد کرد آمده. با ما همراه باشید

راهنمای خرید تکراتو

کدامیک از محصولات اپل دیگر تولید نمی‌شوند؟

حذف مک‌ بوک پرو M3

امسال سال تراشه‌های M4 ،M4 پرو و M4 پرومکس است. طبیعتا انتظار می‌رود که مل‌های 14 و 16 اینچی مک‌‌بوک پرو به این تراشه‌ها مجهز باشند؛ به این ترتیب مک‌بوک‌هایی که به تراشه M3 مجهزند از مدار خارج خواهند شد.

به لحاظ ظاهری، تغییر چندانی پیش‌بینی نمی‌شود اما شاید مدل پایه با رم 16 گیکابایتی عرضه شود و به جای رنگ خاکستری به رنگ مشکی مزین باشد.

مک مینی2 گزینه دوم حذف از مدار تولید اپل

مک مینی های قبلی که در سال 2023 معرفی شدند از تراشه پرو استفاده می‌کردند. اما انتظار می‌رود با حذف این گزینه، مک بوک‌های جدید از تراشه‌های ام‌4 و ام4 پرو استفاده کنند. همچنین مک بوک‌های جدید ویژگی‌های بهبود یافته‌تری خواهند داشت و از طراحی کوچکتری برخوردار خواهند بود.

آی مک‌ها با تراشه‌های قدیمی دیگر تولید نمی‌شوند

آی‌مک‌های جدید با تراشه M4 جایگزین مدل‌های قدیمی خواهند شد و احتمالا به جای لایتنینگ از USB-C استفاده خواهند کرد. به جز این تغییرات عمده‌ی دیگری به نظر نمی‌رسد اعمال شود.

خداحافظ آیپد مینی 6

3 سال از انتشار آیپد مینی 6 می‌گذرد و بالاخره وقت آن رسیده که از خط تولید اپل خارج شود. آیپد مینی‌های جدید احتمالا به تراشه A18 اپل مجهز خواهند بود؛ به این ترتیب احتمالا از  Apple Intelligence نیز پشتیبانی می‌کند. بعلاوه مدل جدید احتمالا از اپل پنسل پرو، نمایشگر جدید برای حل مشکل اسکرول ژله‌ای و 128 گیگابایت رم برای مدل پایه بهره خواهد برد.

آیپد 10

در آخر، این آپید 10 است که جای خود را به جوان‌تر خواهد داد. با استناد به گفته‌های مارک گورمن، خط تولید صفحه‌نمایش‌های مورد نیاز این دستگاه آغاز به کار کرده و احتمالا در بهار 2025 عرضه خواهند شد.

البته هنوز نمی‌توان قاطعا درباره‌ی تصمیم اپل برای آیپد‌ها نظر داد؛ با اینحال طبق اطلاعات موجود، احتمال اینکه آیپد 10 در رویداد اکتبر اپل، جای خود را به آیپد 11 بدهد زیاد است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر