coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

بررسی یک شایعه؛ آیا آیفون‌ها در ایران مثل پیجرها در لبنان منفجر می‌شوند؟

پس از اتفاق ناگواری که اخیرا در لبنان اتفاق افتاده است، برخی از کاربران نگران این موضوع شدند که آیا قرار است آیفون‌ها در ایران مثل پیجرها در لبنان منفجر شوند؟

ادعای اخیر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق ارتباطات باعث نگرانی کاربران بسیاری شده است. رضا تقی‌پور، مدتی پیش در مصاحبه خود به کاربران هشدار داد و گفت ممکن است آیفون‌ها در ایران مثل پیجرها در لبنان منفجر شوند. او اظهار کرد: «اتفاق پیجرها ممکن است برای آیفون‌های موجود در ایران رخ دهد، البته یک شرکت معتبر آبروی حرفه‌ای خود را این‌گونه هزینه نمی‌کند ولی در لبنان چنین چیزی اتفاقی افتاد.»

راهنمای خرید تکراتو

امکان انفجار آیفون‌ها در ایران وجود ندارد

به گزارش اقتصاد آنلاین، اکنون محمدرضا عالیان، دبیر کنگره موبایل ایران این شایعه را تکذیب کرده است. او در این باره می‌گوید:

این ادعا، ادعایی دست نیافتنی است. پیجر یک بازار هدف مشخص داشته و امکان انجام هدفمند این کار وجود داشته است؛ اما گوشی تلفن همراه وارداتی چنین امکانی را ندارد، چون اساسا هیچ کمپانی در جهان به صورت مستقیم به ما کالا نمی‌فروشد و کالایی هم که در حوزه موبایل وارد می‌شود عمدتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین می‌شود و کالایی نیست که اختصاصی برای کشور ما تولید شده باشد.

بررسی یک شایعه؛ آیا آیفون‌ها در ایران مثل پیجرها در لبنان منفجر می‌شوند؟

عالیان ادامه داد: «این گوشی‌های تلفن همراه برای کشورهای آفریقایی، اروپایی و عربی تولید شده است و بازرگان‌های ما پارت‌هایی از آن کالا را می‌خرند و وارد کشور می‌کنند. پس زمانی که آن کالا بازار هدف مشخصی ندارد، فرق نمی‌کند سامسونگ، آیفون و یا شیائومی باشد، چون بازار هدفش مشخصاً ایران نیست، عملا آن اتفاقی که برای پیجرها در لبنان رخ داد برای موبایل هایی که وارد ایران می‌شود، نمی‌افتد. ضمن این که هیچ کمپانی و برند موبایلی در جهان خودش را آلوده به چنین جریان‌های سیاسی نمی‌کند.»

دبیر کنگره موبایل ایران افزود:

اصلا دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی بخواهد گوشی‌های آیفون را منفجر کند، مگر معلوم است کدام آیفون وارد ایران شده که از قبل در آن مواد منفجره گذاشته باشند و آن را منفجر کنند، بنابراین این موضوع نمی‌تواند ادعای درستی باشد. در مورد آیفون رفرش و ری‌پک هم همین‌طور است و این استدلال راجع‌به آن‌ها هم صدق نمی‌کند. این‌ها گوشی‌هایی هستند که برای تعمیر به اپل استورها رفته‌اند، گوشی جایگزین به مشتری داده شده است و گوشی که مشکل ایراد نرم‌افزاری داشته مجدد به کارخانه رفته، رفرش شده و برای فروش به بازار برگشته است. باز هم مشخص نیست که مقصد این نوع از گوشی‌ها بازار کدام کشور است.

او در پایان خاطرنشان کرد: «یک نگرش ممکن است وجود داشته باشد که گوشی‌هایی که صرفا برای ایران تولید می‌شود چنین تبعاتی برای کشور داشته باشند که آن‌ها هم دست شرکت‌های داخلی است. چند شرکت ایرانی هستند که گوشی را خارج از کشور صرفا برای بازار ایران تولید می‌کنند که روی آن‌ها هم کاملا نظارت وجود دارد و باز هم بعید است که از این طریق اتفاقی بیفتد.»

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر