coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شکست سامسونگ در تولید تراشه اگزینوس 2500؛ سری S25 به اسنپدراگون مجهز می‌شوند

سامسونگ می‌خواهد در تمام مدل‌های سری S25 از تراشه اسنپدراگون استفاده کند. گزارش‌ شده که سامسونگ در تولید تراشه‌ اگزینوس 2500 با مشکل مواجه است.

خبرگزاری businesskorea گزارش کرده که سامسونگ در فرایند تولید تراشه‌های 3 نانومتری اگزینوس 2500 با مشکلاتی مربوط به بازدهی دست و پنجه نرم می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

در گزارش‌های قبلی آمده بود که گوشی‌های سری گلکسی اس 25، اولین مدل‌هایی هستند که از تراشه 3 نانومتری سامسونگ برخوردار می‌شوند. همچنین، گفته می‌شد که گلکسی اس 25 و اس 25 پلاس به تراشه اگزینوس 2500 و مدل اولترا به اسنپدراگون 8 الیت (اسنپدراگون 8 نسل 4) مجهز می‌شوند. اما گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که سامسونگ در تولید تراشه‌های 3 نانومتری به مشکل برخورده است. پیش از این، افشاگر دیگری نیز اشاره کرده بود که تمام مدل‌های اس 25 از تراشه اسنپدراگون برخوردار می‌شوند؛ اما جزئیات آن را مشخص نکرده بود.

تمام مدل‌های سری S25 به تراشه اسنپدراگون 8 الیت مجهز می‌شوند

به گزارش businesskorea، سامسونگ در فرایند تولید تراشه 3 نانومتری اگزینوس 2500 با مشکل بازدهی روبه‌رو شده است. بازدهی به درصدی از تراشه‌هایی اشاره دارد که از مرحله گواهی کیفیت عبور می‌کنند و درصدی که دور ریخته می‌شوند.

تمام مدل‌های سری S25 به تراشه اسنپدراگون 8 الیت مجهز می‌شوند

سامسونگ مدعی شده به نسل دوم فرایند 3 نانومتری و تراشه اگزینوس 2500 ایمان دارد؛ این در حالی است که گزارش جدید از بازدهی پایین خبر می‌دهد.

این غول کره‌ای در بخش ریخته‌گری تراشه‌های نیمه‌هادی خود با مشکلاتی مواجه بوده است. علیرغم سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری، این شرکت هنوز نتوانسته به TSMC برسد. در واقع، فاصله‌ی این دو کمپانی بیشتر شده است. در دومین سه‌ماهه‌ی سال 2024، سهم بازار شرکت TSMC به 62.3 درصد رسید؛ در حالی که سهم بازار Samsung Foundry به 11.5 درصد کاهش یافت.

اگر این گزارش درست باشد، سامسونگ چاره‌ای ندارد جز اینکه از تراشه اسنپدراگون 8 الیت در تمام گوشی‌های سری گلکسی S25 استفاده کند. تراشه‌های اسنپدراگون همیشه کمی قویتر از تراشه‌های اگزینوس بودند و مصرف کمتری داشتند. بنابراین، گزارش جدید می‌تواند برای کاربران خوشایند باشد. اما برای سامسونگ اصلا خبر خوبی نیست؛ چون نتوانسته پا به پای کوالکام و TSMC رقابت کند.

سامسونگ طی چند سال اخیر، مشتریان بزرگی از جمله انویدیا و کوالکام را از دست داده است. این دو شرکت اکنون برای تولید تراشه‌های‌شان به TSMC رو آورده‌اند.

نظر شما درباره شکست‌های سامسونگ در تولید تراشه چیست؟ آیا شما هم تراشه اسنپدراگون را به اگزینوس ترجیح می‌دهید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر