coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ویژگی های One UI 7 ؛ آنچه تاکنون از این رابط کاربری می‌دانیم و از آن انتظار داریم

در این مطلب با همه ویژگی های One UI 7 آشنا می‌شوید که ارائه آنها می‌تواند تجربیات کاربری گوشی‌های سامسونگ را از همیشه جذاب‌تر و پیشرفته‌تر کند.

راهنمای خرید تکراتو

از زمان رونمایی از One UI، تجربیات کاربری نرم‌افزار سامسونگ تغییر چشمگیری داشته و این پوسته که زمانی یک پوسته بسیار کند و پر از نفخ‌افزار محسوب می‌شد، حالا تبدیل به یکی از بهترین و محبوب‌ترین پوسته‌های اندروید شده است. آخرین نسخه این نرم‌افزار، یعنی One UI 6.1 نیز امکانات و ابزارهای هوش مصنوعی را به این سیستم عامل اضافه کرده است.

با توجه به اینکه قرار است به زودی اندروید 15 منتشر شود، پیش‌بینی و گمانه زنی‌ها درباره One UI هم بالا گرفته‌اند. برای قطعی شدن امکانات این رابط کاربری باید تا زمان معرفی سری گلکسی اس 25 منتظر بمانیم؛ اما بر اساس اطلاعات و شایعات منتشر شده، یکسری از ویژگی های One UI 7 مشخص شده‌اند که در این مطلب با آنها آشنا می‌شوید.

ویژگی های One UI 7

همانطور که اشاره شد، One UI یکی از بهترین و پرامکانات‌ترین پوسته‌های اندروید است که توسط سامسونگ طراحی شده و توانسته بسیاری از رقبا را پشت سر بگذارد. امکانات نسخه فعلی این رابط کاربری یعنی One UI 6 هم نشان دهنده توانایی این شرکت برای ارایه یکی از بهترین و کم نظیرترین پوسته‌های اندروید است.

ویژگی های One UI 7
ویژگی های One UI 7

طبق آنچه که تا به امروز درباره ویژگی های One UI 7 می‌دانیم، این سیستم عامل دارای قابلیت‌هایی مثل عناصر جدید رابط کاربری، قابلیت‌های هوش مصنوعی، کوئیک اکشن، یک رابط کاربری جدید برای دوربین و ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف دیگر است. به گزارش androidauthority، سامسونگ هم اعلام کرده که برای این پوسته از یک طراحی ساده‌تر استفاده کرده و برای چیدمان اپلیکیشن‌های صفحه اصلی هم ظاهر جدیدی طراحی کرده است. سه ویژگی که سامسونگ در رویداد SDC 2004 برای این پوسته معرفی کرد، سادگی، تأثیرگذاری و وابستگی احساسی هستند.

در ادامه با همه ویژگی‌های احتمالی این پوسته اندروید و زمان رونمایی از آن آشنا می‌شوید و بعد از آن به سوالات شما درباره One UI 7 پاسخ می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: ترفند های سامسونگ ؛ آموزش تصویری قابلیت ها و کدهای مخفی OneUI 6

1. عناصر جدید رابط کاربری

به گفته یکی از منابع خبری و افشاگران دنیای فناوری، نسخه بعدی One UI به میزان زیادی با الهام از iOS 18 طراحی شده است؛ از جمله طراحی شبه سه بعدی آیکن‌ها. همچنین، گفته شده که آیکن‌ها و ویجت‌های صفحه قفل هم گوشه‌هایی گرد دارند. به گفته این منبع، کاربران می‌توانند سبک ویجت و آیکن‌ها را انتخاب کنند و به نظر می‌رسد که آیکن باتری هم تغییر کرده و برای آن از یک طراحی کپسولی استفاده شده است.

ویژگی های One UI 7

یکی دیگر از افراد حاضر در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ، تصاویر جدیدی از آیکن‌های One UI 7 منتشر کرده که این شایعات از جمله تغییر آیکن باتری را تأیید می‌کنند.

ویژگی های One UI 7

2. کوئیک اکشن

گوشی‌های اپل قابلیت جدیدی به نام کوئیک اکشن دارند که حاوی منویی از کارهای قابل انجام با یک اپلیکیشن است. گفته شده که این قابلیت به سیستم عامل سامسونگ هم راه پیدا می‌کند.

3. صفحات پنل اعلان‌ها

یکی از ادعاهایی که درباره قابلیت های One UI 7 زیاد تکرار شده، این است که پنل اعلان، به بخش‌های اعلان و تنظیمات فوری تقسیم می‌شود. به این ترتیب، احتمالاً اعلان‌ها در سمت چپ و تنظیمات فوری در سمت راست خواهند بود. گفته شده که این قابلیت شبیه به پوسته‌های MIUI/HyperOS شیائومی است که در آن می‌توانید به شکل عرضی بین دو صفحه جابجا شوید.

ویژگی های One UI 7

این تفکیک پنل اعلان، در دستگاه‌هایی که One UI 7 را در کنفرانس توسعه دهندگان اپل اجرا می‌کردند هم مشاهده شده است.

4. رابط کاربری جدید دوربین

یکی دیگر از شایعات و خبرهای منتشر شده درباره ویژگی های One UI 7 تغییرات رابط کاربری اپلیکیشن دوربین است. احتمالاً تنظیمات فوری دوربین که قبلاً بالای صفحه قرار داشتند، به همراه حالت‌های دوربین به پایین صفحه منتقل می‌شوند.

ویژگی های One UI 7

همچنین، گفته شده که یک میانبر جدید به این سیستم عامل اضافه می‌شود که با استفاده از آن می‌توان به چند مورد از تنظیمات دوربین دسترسی پیدا کرد. ظاهراً این رابط کاربری جدید طوری طراحی شده که استفاده از آن با یک دست برای کاربران راحت‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: ریست فکتوری در گوشی های سامسونگ

5. شبیه سازی فعالیت‌های زنده و داینامیک آیلند

بر اساس یکی دیگر از شایعات، رابط کاربری جدید سامسونگ هم قابلیتی شبیه به داینامیک آیلند اپل خواهد داشت. به گفته منبعی که این خبر را منتشر کرده، سامسونگ قابلیت فعالیت‌های زنده (Live Activities) اپل را هم کپی کرده است.

6. امکانات هوش مصنوعی

یکی دیگر از ویژگی های One UI 7 قابلیت جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی در اپلیکیشن گالری است. این قابلیت جدید هم مثل Ask Photos موجود در گوگل فوتوز، به کاربران امکان می‌دهد که تصاویر مورد نظرشان را به روشی طبیعی‌تر و راحت‌تر جستجو کنند.

7. امکانات اندروید 15 که به One UI 7 راه پیدا می‌کنند

به احتمال بسیار زیاد، خیلی از قابلیت‌های جدید معرفی شده در اندروید 15، به سیستم عامل سامسونگ هم راه پیدا می‌کنند که بعضی از آنها عبارتند از:

به اشتراک گذاری بخشی از صفحه

این قابلیت که در اندروید 14 QPR2 برای گوشی‌های پیکسل رونمایی شد، با انتشار اندروید 15 در اختیار کاربران بیشتری قرار می‌گیرد. با استفاده از این قابلیت اندروید 15، می‌توانید به جای کل صفحه، پنجره یک اپلیکیشن خاص را ضبط کرده یا با دیگران به اشتراک بگذارید. به این ترتیب همزمان با راحت‌تر شدن مولتی تسکینگ، از حریم خصوصی و امنیت شما حفاظت می‌شود.

ویژگی های One UI 7

ممکن است سامسونگ این قابلیت را به روش خاص خودش پیاده‌سازی کند اما در هر صورت پیش‌بینی می‌شود که به اشتراک گذاری بخشی از صفحه، جزء قابلیت های One UI 7 باشد.

کنترل اعلان‌ها

اندروید 15 قابلیتی به نام Notification Cooldown دارد. این قابلیت، به شکل خودکار حجم اعلان‌های تکراری دریافت شده از یک اپلیکیشن را کاهش می‌دهد. ممکن است این قابلیت به مجموعه ابزارهای مدیریت اعلان One UI 7 هم اضافه شود.

بیشتر بخوانید: کد عیب یابی گوشی سامسونگ

کلیدهای Sticky و کلیدهای Bounce

این قابلیت‌ها در اندروید 14 QPR3 بتای 2 پیاده‌سازی شده‌اند و به احتمال در اندروید 15 هم وجود دارند. با وجود قابلیت کلیدهای Sticky یا چسبنده، حتی زمانی که کاربر کلیدهای اصلاح‌گر (مثل Alt، Ctrl، Shift) را رها کند، این کلیدها همچنان فعال باقی می‌مانند تا اجرای میانبرها راحت‌تر شود.

کلیدهای جهنده یا Bounce Key هم از فشرده شدن تصادفی کلیدها جلوگیری می‌کنند و انتظار می‌رود که این قابلیت‌ها با آپدیت One UI 7 در اختیار کاربران تبلت و گوشی‌های سامسونگ قرار بگیرند.

سایر قابلیت‌های مفید مورد انتظار

کاربران سامسونگ انتظار دارند که ویژگی های One UI 7 فراتر از موارد ذکر شده بوده و یکسری قابلیت دیگر به خصوص ابزارهای مفید هوش مصنوعی در این رابط کاربری پیاده‌سازی شوند. تعدادی از این قابلیت‌ها عبارتند از:

هوش مصنوعی روی دستگاه

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های مورد انتظار برای One UI 7، امکان اجرای مدل‌های هوش مصنوعی مثل جمینای یا چت جی‌پی‌تی روی خود دستگاه است. با توجه به سنگین بودن چنین پردازش‌هایی، ممکن است این قابلیت محدود به گوشی‌های پرچمدار سامسونگ باشد اما در مجموع چنین قابلیتی می‌تواند جنبه‌های مختلف تجربه کار با این گوشی‌ها را متحول کند.

ویژگی های One UI 7

هوش مصنوعی روی دستگاه، می‌تواند تجربیات Galaxy AI را به میزان چشمگیری ارتقاء دهد از جمله تصویر سازی، ترجمه بلادرنگ و توصیه‌های تایپ هوشمند. بعلاوه، اجرای این مدل‌ها روی دستگاه، به حفاظت هر چه بیشتر از حریم خصوصی کاربران کمک می‌کند.

نظارت بر سلامت باتری

یکی دیگر از ویژگی های One UI 7 مربوط به نظارت بر سلامت باتری است. اگر این قابلیت در اندروید 15 پیاده‌سازی شود، سامسونگ هم باید آن را در رابط کاربری خودش پیاده‌سازی کند. با توجه به اینکه قرار است سامسونگ مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولاتش را افزایش دهد، مشخص شدن وضعیت سلامت باتری هم برای اطمینان از اینکه دستگاه در بلند مدت قابل استفاده خواهد ماند، مهم است.

انتظار می‌رود که این قابلیت، تعداد چرخه‌های شارژ طی شده توسط گوشی را نشان دهد. حتی ممکن است وضعیت سلامت باتری هم نسبت به ظرفیت اولیه آن نمایش داده شود (مثل گوشی‌های آیفون) که قابلیت بسیار مفیدی است.

شخصی سازی بیشتر

سیستم عامل سامسونگ همین حالا هم گزینه‌های زیادی برای شخصی سازی دارد اما همیشه جای پیشرفت و بهبود وجود دارد. مثلاً قابلیت تغییر اندازه یا فرمت پوشه‌های صفحه اصلی یا تغییر دادن شکل پیش فرض آیکن‌ها می‌تواند جزء قابلیت‌های مفید One UI جدید باشد.

بیشتر بخوانید: پاک کردن حافظه پنهان سامسونگ

تاریخ انتشار One UI 7

دو نسخه قبلی One UI به ترتیب در ماه اکتبر سال 2022 و 2023 منتشر شده‌اند. سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت اعلام کرد که One UI کمی دیرتر منتشر می‌شود. ظاهراً این شرکت قصد دارد One UI 7 را به همراه رونمایی از سری گلکسی اس 25 منتشر کند. این اقدام سامسونگ بر خلاف سال‌های پیش است که معمولا نسخه جدید One UI را مدت کوتاهی پس از انتشار آپدیت جدید اندروید منتشر می‌کرد.

در عین حال، این شرکت تأیید کرده که نسخه بتای One UI 7 قبل از پایان سال میلادی جاری منتشر می‌شود. قرار است اندروید 15 در تاریخ 15 اکتبر (24 مهر) سال 2024 منتشر شود و پیش‌بینی می‌شود که نسخه بتای One UI هم مدت کوتاهی پس از آن در اختیار کاربران قرار بگیرد.

دستگاه‌های واجد شرایط دریافت One UI 7

مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های سامسونگ، جزء طولانی‌ترین‌ها در دنیای اندروید محسوب می‌شود. به همین دلیل، جای تعجب نیست که فهرست دستگاه‌های دریافت کننده آپدیت One UI 7 نسبتاً بلند باشد. در واقع، این فهرست شامل همه دستگاه‌های گلکسی می‌شود که با اندروید 13 یا نسخه‌های جدیدتر از آن در اختیار کاربران قرار گرفته بودند. بعلاوه، گوشی‌های پرچمدار و یکسری میان رده که در سال 2021 یا پس از آن روانه بازار شده بودند و هنوز چهار آپدیت اصلی سیستم عامل را دریافت نکرده‌اند، واجد شرایط دریافت One UI 7 خواهند بود.

ویژگی های One UI 7

قطعاً پس از انتشار این سیستم عامل، سامسونگ فهرست دستگاه‌های واجد شرایط را برای دریافت آن منتشر می‌کند اما طبق اطلاعات به دست آمده و بر اساس آنچه که تا امروز از این برند دیده‌ایم، به احتمال زیاد این دستگاه‌ها One UI 7 را دریافت می‌کنند:

  • همه گوشی‌های گلکسی از سری S21 تا S24 (از جمله مدل‌های FE)
  • همه گوشی‌های تاشوی گلکسی Z از جمله فولد 3، فلیپ 3 و همه مدل‌های جدیدتر
  • تبلت‌های جدید گلکسی از جمله همه مدل‌های سری تب S8 و S9
  • جدیدترین سری گلکسی A (مثل A15، A25، A35 و A55) به همراه نسخه‌های قبلی جدیدتر (A54، A34، A53 و A33)
  • مدل‌های بین المللی سری گلکسی F و گلکسی M

آیا One UI 7 نسخه بتا دارد؟

معمولاً سامسونگ برای آپدیت‌های One UI نسخه بتا منتشر می‌کند و انتظار داریم که این شرایط برای One UI 7 هم وجود داشته باشد. انتشار نسخه بتا، به کاربران امکان می‌دهد که زودتر از دیگران با رابط کاربری جدید سامسونگ و امکانات آن آشنا شده و بازخوردهای ارزشمندی را درباره عملکرد و مشکلات احتمالی آن ارایه دهند. در رویداد SDC 2004، شرکت سامسونگ تأیید کرد که نسخه بتای این رابط کاربری در راه است.

این احتمال وجود دارد که نسخه بتای One UI 7 مختص پرچمدارهای سامسونگ از جمله سری گلکسی S24، گلکسی زد فولد 6 و فلیپ 6 باشد.

لازم به ذکر است که معمولاً نرم‌افزارهای بتا، نسبت به نسخه رسمی پایداری کمتری دارند و ممکن است در این نسخه‌ها با انواع باگ، ایراد نرم‌افزاری و مشکلات عملکردی غیرمنتظره روبرو شوید. به همین دلیل، نصب نسخه بتا را روی گوشی اصلی خودتان توصیه نمی‌کنیم.

جمع‌بندی

با وجود اینکه اطلاعات زیادی درباره One UI 7 در دست نیست، اما بر اساس اخبار و شایعاتی که تا به امروز منتشر شده، می‌توان یک تصویر کلی از این رابط کاربری به دست آورد. ویژگی های One UI 7 که در این مطلب با آنها آشنا شدید، به همراه ابزارها و قابلیت‌های جدید اندروید 15 و امکانات هوش مصنوعی، One UI 7 را تبدیل به یکی از بهترین پوسته‌های اندروید خواهند کرد. این موضوع در کنار این واقعیت که مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های سامسونگ از همیشه بیشتر شده، می‌تواند کاربران زیادی را به سمت این برند جذب کند.

سوالات پرتکرار

One UI 7 چه قابلیت‌هایی دارد؟

اجزای جدید رابط کاربری، قابلیت کوئیک اکشن، تغییرات پنل اعلان‌ها، تغییرات اپلیکیشن دوربین، ابزارهای هوش مصنوعی و غیره جزء مهم‌ترین ویژگی های One UI 7 هستند.

One UI 7 چه زمانی منتشر می‌شود؟

ظاهراً سامسونگ قصد دارد One UI 7 را همراه با سری گلکسی اس 25 منتشر کند. این اقدام سامسونگ بر خلاف سال‌های پیش است که معمولاً نسخه جدید One UI را مدت کوتاهی پس از انتشار آپدیت جدید اندروید منتشر می‌کرد.

چه گوشی‌هایی One UI 7 را دریافت می‌کنند؟

همه دستگاه‌های گلکسی که با اندروید 13 یا نسخه‌های جدیدتر از آن در اختیار کاربران قرار گرفته بودند؛ به همراه پرچمدارها و یکسری میان رده که در سال 2021 یا پس از آن روانه بازار شده بودند و هنوز چهار آپدیت اصلی سیستم عامل را دریافت نکرده‌اند، One UI 7 را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی های One UI 7 چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر