coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

پایان 9 سال مناقشه حقوقی؛ دیوان عالی کشور به نفع آپارات رأی داد

به نظر می‌رسد پرونده ی 9 ساله‌ی شکایت صدا و سیما از آپارات بالاخره به نفع مدیرعامل آن، محمدجواد شکوری مقدم تمام شد و دادگاه او را از اتهام نقض حقوق مولف تبرئه کرد.

بررسی‌ها نشان داد که اپارات که یک پلتفرم ویدئو محور است، محتوای کاربران را با رعایت کردن قوانین سایت، منتشر و میزبانی می‌کند. درحالی که مسئولیت محتوای منتشر شده بر عهده کاربر است، تاکید شده که مسئولیت میزبان در صورتی بررسی می‌شود که در اجرای قانون یا دستورات مقام قضایی کوتاهی و تخطی کرده باشد.

راهنمای خرید تکراتو

پرونده شکایت صدا و سیما از آپارات بی نتیجه ماند

بررسی‌های حقوقی نشان داد که آپارات به عنوان یک پلتفرم دیجیتال، محتوای کاربران را با رعایت قوانین سایت میزبانی می‌کند و مسئولیت محتوای بارگذاری‌شده بر عهده کاربر است. ضمن اینکه تاکید شده، مسئولیت میزبان تنها در صورتی قابل بررسی است که در اجرای قانون یا دستورات مقام قضایی کوتاهی داشته باشد.

پرونده شکایت صدا و سیما از آپارات بی نتیجه ماند

در ابتدا و شکایت اولیه، سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران مدعی شده بود که این پلتفرم محتوای این سازمان را بدون اجازه منتشر می‌کند. اما دیوان عالی توضیح داد که این قانونی که صدا و سیما با استناد از آن از اپارات شکایت کرده در مواردی صدق می‌کند که کحتوایی تغییر یافته یا تحریف شده باشد. اما محتوایی که در این پلتفرم منتشر شده، بدون تغییر یا تحریف بازنشر شده است. بر همین اساس این در این زمینه کاربرد ندارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر