coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

13 ایالت آمریکا به اتهام طراحی اعتیاد‌آور تیک تاک از آن شکایت کردند

آنطور که مشخص است مشکلات تیک تاک تمامی ندارد. این پلتفرم اکنون به طراحی اعتیاد‌آور و اخلال در زندگی کاربران جوان متهم شده است.

همانطور که می‌دانید سرنوشت تیک تاک همچنان نامعلوم است. موضوع ممنوعیت این پلتفرم در آمریکا از مدتی پیش مطرح شده است. به نظر می‌رسد تا شرکت چینی بایت‌دنس راضی به فروش این پلتفرم، به نهادهای آمریکایی نشود، این داستان همچنان ادامه خواهد داشت.

راهنمای خرید تکراتو

طراحی اعتیاد‌آور تیک تیک موجب مشکلات روانی در نوجوانان می‌شود

در حالی که هنوز مشخص نیست که این برنامه در آمریکا ماندگار می‌شود یا نه، چالش‌های قانونی دیگری بر سر راهش قرار گرفته است. به گزارش reuters،  13 ایالت آمریکایی تیک تاک را به طراحی اعتیاد آور و اخلال در زندگی نوجوانان متهم کرده است.

13 ایالت آمریکا به اتهام طراحی اعتیاد‌آور تیک تاک از آن شکایت کردند

شاکیان این پرونده ادعا می‌کند که تیک تاک به عمد برنامه‌اش را طوری طراحی کرده که کاربران به آن اعتیاد پیدا کنند و وقت بیشتری را در آن صرف کنند. مقامات آمریکایی می‌گویند این برنامه باعث ایجاد مشکلات روانی خطرناکی مانند، افسردگی، اضطراب و اختلالات بدنی می‌شود.

لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک، این برنامه را عامل مرگ تعدادی از کاربران نیز می‌دانند. آو برای اثبات گفته‌های خویش به پرونده مرگ یک پسر 15 ساله در منهتن اشاره کرد که برای انجام چالش‌های تیک تاک در مترو جان خود را از دست داده است. مادر این کاربر از ویدیوهای که در تلفن فرزندش وجود داشت، متوجه این موضوع شد.

البته این تمام ماجرا نیست. شکایت‌های مطرح شده، اکثر قابلیت‌های این پلتفرم را مشکل‌ساز می‌دانند. مانند اعلان‌هایی که خواب کاربران را بهم می‌ریزند، فیلترهای زیبایی که هویت کاربران را دستکاری می‌کند یا ویدیوهایی که به‌طور ناگهانی ناپدید می‌شوند تا کاربران مجبور به بررسی مجدد و صرف زمان بیشتری در این برنامه شوند.

تیک تاک ادعای مطرح شده را گمراه‌کننده خطاب کرده و اعلام کرد که همیشه برای حفظ سلامت کاربرانش به خصوص نوجوانان تلاش می‌کند. این پلتفرم برای جلوگیری از چنین مشکلاتی اقداماتی مانند محدودیت‌های زمانی برای صفحه‌نمایش و تنظیمات حریم خصوصی برای کاربران زیر 16 سال در نظر گرفته؛ اما آنطور که مشخص است تاثیرگذار نبوده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر