راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آیا گوگل از طریق گوشی‌های پیکسل داده‌های کاربران را ردیابی می‌کند؟ گوگل پاسخ داد

اخیرا محققان سایبرنیوز مدعی شده‌اند که گوگل با تلفن‌های هوشمند پیکسل 9 پرو ایکس‌ال هر 15 دقیقه یک بار داده‌های کاربران شامل موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، شماره تلفن و وضعیت شبکه کاربران را به شرکت ارسال می‌کند.

به‌گزارش tweaktown، در همین راستا گوگل نسبت به این ادعا پاسخ و توضیح داده‌ که انتقال داده‌های کاربران بخشی از فرآینده ارائه خدمات اساسی مانند بروزرسانی نرم‌افزاری و امکانات شخصی‌سازی شده‌است که مختص به برند خاص، مدل یا حتی سیستم‌عامل دستگاه نیست و یکی از اقدامات ضروری است.

راهنمای خرید تکراتو

گوگل به ادعاهای Cybernews درباره داده‌های کاربران پاسخ داد

گوگل با اشتباه‌ خواندن تفاسیر ارائه شده در گزارش Cybernews تاکید کرد که حفظ حریم خصوصی کاربر از اولیت‌های اولیه محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند در حین راه‌اندازی دستگاه، از طریق تنظیمات، مجوزهایی که به بخش اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط می‌شود را مدیریت کنند.

در گزارش سایبرنیوز گفته شده که داده‌های کاربران به طور مرتب و طی فاصله زمانی‌های تعیین شده از گوشی‌های پیکسل ارسال می‌شوند. در صورت خاموش بودن GPS باز هم گوگل با استفاده از نزدیک‌ترین شبکه وای‌فای به دستگاه، می‌تواند موقعیت مکانی کاربر را تخمین بزند.

آیا گوگل از طریق گوشی‌های پیکسل داده‌های کاربران را ردیابی می‌کند؟ گوگل پاسخ داد

گوگل در پاسخ تاکید کرده که جمع‌آوری اطلاعات کاربران برای ارائه خدماتی همچون پلی‌استور ضروری بوده و غالب تولیدکنندگان گوشی داده‌های کاربران را جمع‌آوری می‌کنند.

همچنین اگر کاربری نگران نقش حریم خصوصی‌اش است، می‌تواند از طریق تنظیمات دستگاه، گزینه‌ تایید مجوز را لغو کند.

گوگل در ادامه گفته که محققینی که این گزارش را تهیه کرده‌اند، گوشی را رون کرده و تغییراتی در آن اعمال کرده‌اند. این امر ممکن است باعث بررسی ناخواسته داده‌ها از سوی شرکت شود. گوگل همچنین اشاره کرد که در این گزارش اطلاعات کافی درباره‌ی روش تحقیقاتی بیان نشده و مشخص نیست که آیا آنها گزینه‌ی شیر پیکسل را در زمان راه‌اندازی تائید کرده‌اند یا نه.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر