راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سیستم عامل هواوی هفته آینده منتشر می‌شود؛ کاهش وابستگی به اندروید و IOS

بالاخره هواوی تصمیم گرفت از اندروید خداحافظی کند و سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT مخصوص به خود را داشته باشد. گزارش شده که هفته‌های آینده این سیستم‌ عامل هواوی رونمایی خواهد شد.

به‌گزارش scmp، اولین بار HarmonyOS NEXT به عنوان یک نسخه سفارشی شده از اندروید، بر روی برخی از گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی اجرا شد. زمان گذشت و هوای توانست این سیستم عامل را توسعه دهد و از طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها بومی پشتیبانی کند.

راهنمای خرید تکراتو

سیستم عامل هواوی از اپلیکیشن‌های مخصوص به خود پشتیبانی می‌کند

پس از آنکه ایالات متحده هواوی را تحریم و دسترسی به سرویس‌های گوگل را قطع کرد، این شرکت تصمیم گرفت تا نسخه‌ی سیستم‌‌عامل خود را توسعه دهد. از سال 2019 سیستم عامل هارمونی برای کاهش وابستگی به گوگل معرفی شد و از زمان تاکنون هواوی به دنبال خودکفا شدن در این حوزه است.

گزارش شده که سیستم عامل هواوی موسوم به HarmonyOS NEXT تقریبا از 10 هزار اپلیکیشن پشتیبانی کند و بزودی بر روی گوشی‌هایی از هواوی مانند سری میت 60 و میت X5 و همچنین تبلت‌های میت‌ پد پرو اجرا خواهد شد. از جمله ویژگی‌های مهمی که این سیستم‌عامل دارد این است که از اپلیکیشن‌های اندروید پشتیبانی نمی‌کند. هواوی تلاش‌ کرده تا برنامه‌های اختصاصی مبتنی بر این سیستم‌عامل را توسعه دهد.

به گفته‌ی هواوی، هاموری نکست توانسته 17 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را تا پایان سه‌ماهه اول 2024 از آن خود کند که نشان از کاهش وابستگی کاربران به اندروید و آی‌او‌اس دارد.

تاریخ انتشار سیستم عامل هواوی HarmonyOS NEXT

آنطور که در گزارش‌ها آمده، سیستم عامل هارمونی هواوی، در تاریخ 15 اکتبر برابر با 24 مهر، رسما منتشر می‌شود و نسخه‌ی PC آن نیز که شبیه به macOS طراحی شده، در حال توسعه است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر