راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تیک‌تاک از اثرات منفی الگوریتم‌هایش بر کاربران نوجوان آگاه بود

چند روز پیش، مشخص شد که چندین ایالت آمریکایی تیک‌تاک را به انتشار محتوای اعتیادآور متهم کرده‌اند. اکنون در کمال تعجب مشخص شده که تیک تاک از این موضوع اطلاع دارد.

ماجراهای حقوقی تیک تاک با نهادهای آمریکایی که همچنان ادامه دارد؛ اما چند روز پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد 13 ایالت آمریکایی، این پلتفرم را به اعتیاد‌آور و اخلال در زندگی کاربران جوان متهم کردند. شاکیان ادعا کردند که این برنامه باعث بروز مشکلات روانی خطرناکی مانند، افسردگی، اضطراب و اختلالات بدنی در نوجوانان می‌شود.

راهنمای خرید تکراتو

طراحی اعتیادآور تیک‌تاک مشکل‌ساز شد

به گزارش npr، دادستان‌های آمریکایی برای اثبات ادعاهای خویش، مدارکی نیز ارائه داده‌اند؛ اما در کمال تعجب مشخص شد که تیک تاک از اعتیادآور بودن برنامه خود آگاه است.

در واقع آگاهی تیک تاک از طراحی برنامه‌اش، جزییاتی از تحقیقات دادستان کل ایالت کنتاکی بود که به‌طور ناخواسته فاش شد.

تحقیقات به‌عمل آمده نشان می‌دهند که کارمندان تیک تاک می‌دانستند که کاربران پس از مشاهده 260 ویدیو در این پلتفرم به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. همانطور که می‌دانید، تیک تاک به ویدیوهای کوتاهش معروف است.

تیک‌تاک از اثرات منفی الگوریتم‌هایش بر کاربران نوجوان آگاه بود

تحقبقات نشان می‌دهند که هر ویدیو این برنامه تقریبا 8 ثانیه طول می‌کشد و کاربران پس از 35 دقیقه مشاهده این برنامه، معتاد آن می‌شوند.

یکی دیگر از اسناد فاش شده نشان می‌دهد، که کارکنان اعلام کردند «استفاده زیاد از تیک‌تاک با اثرات منفی مربوط به سلامت روان مانند ازدست‌دادن مهارت‌های تحلیلی، حافظه، تفکر زمینه‌ای، مکالمه عمیق، هم‌دلی و افزایش اضطراب ارتباط دارد».

تیک‌تاک در دفاعیات قبلی خود ادعا کرده بود که برای جلوگیری از چنین مشکلاتی اقداماتی مانند محدودیت‌های زمانی برای صفحه‌نمایش و تنظیمات حریم خصوصی برای کاربران زیر 16 سال در نظر گرفته است؛ اما تحقیقات جدید ثابت می‌کنند که تدابیر تیک تاک چندان تاثیر گذار نبوده است.

در مقابل، سخنگوی تیک‌تاک نیز به این تحقبقات واکنش نشان داده و آنها را رد کرده است. او می‌گوید این شرکت با «تدابیر امنیتی قدرتمند» از کاربران خود محافظت می‌کند:

متأسفانه، این شکایت نقل‌قول‌های گمراه‌کننده‌ای را گلچین و اسناد قدیمی را به‌صورت تحریف‌شده ارائه کرده تا تعهد ما به ایمنی جامعه را نادرست جلوه بدهد. ما تدابیر محکمی داریم که شامل حذف فعال کاربران زیر سن قانونی می‌شود و ویژگی‌های ایمنی پلتفرم خود مانند محدودیت‌های پیش‌فرض زمان استفاده از برنامه، اتصال اکانت به حساب اعضای خانواده و حریم خصوصی را برای افراد زیر 16 سال داوطلبانه راه‌اندازی کرده‌ایم. ما از تلاش‌های خود حمایت می‌کنیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر