راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تغییرات جدید در کروم اندروید : نوار آدرس پایین صفحه قرار می‌گیرد

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد تغییراتی در مروگر کروم در اندروید ایجاد کند. گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که نوار آدرس این مرورگر به پایین صفحه منتقل شده است.

اولین باری که گوگل قصد عملی کردن چنین طرحی را داشت در سال 2016 بود اما پس از آن کم کم پیچیدگی‌های بیشتری به مرورگر خود اضافه کرد. اکنون 9to5google، گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد در در جدیدترین نسخه‌ی Chrome Canary، شما نوار آدرس را در پایین صفحه مشاهده می‌کنید.

راهنمای خرید تکراتو

تغییرات جدید نسخه کروم اندروید

البته این یک تصمیم ناگهانی نیست، گوگل از هفته پیش مقدمات جابه‌جایی نوار آدرس کروم را انجام داده است. در واقع تغییر جدید آنچنان هم پیچیده نیست گوگل فقط نوار آدرس کروم اندروید را به پایین صفحه نمایش منتقل کرده است.

در سایر بخش‌های این مرورگر تغییر خاصی دیده نمی‌شود. به‌طور مثال منوی سه‌نقطه همچنان به شکل قبلی است و گزینه‌ها را از بالا به پایین نشان می‌دهد. آنطور که مشخص است تغییری در سوییچر تب‌ها نیز ایجاد نشده است. البته توجه داشته باشید که این فقط یک نمونه اولیه است بنابراین هنوز مشخص نیست که بخش‌های دیگر هم به‌روزرسانی می‌شوند یا نه.

اگر قصد استفاده از نسخه جدید را دارید باید از پلی‌استور نسخه Canary را دانلود و نصب کنید، سپس این فلگ: chrome://flags/#android-bottom-toolbar را فعال کنید. پس از انجام این مراحل دوباره مرورگر را اجرا کرده و از منوی تنظیمات و بخش Address bar، گزینه‌ی Bottom را انتخاب کنید.

البته توجه داشته باشید که نسخه Canary ممکن است باگ داشته باشد بنابراین برای استفاده روزمره توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که در نسخه‌ی 131.0.6772.0 و بتای دوم QPR1 اندروید 15 در گوشی پیکسل 9 پرو، کنترل‌های حرکتی با هم همپوشانی دارند، اما همچنان قابل استفاده هستند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر